tlhIngan-Hol Archive: Fri May 19 07:31:40 1995

Re: calendars

According to Mark J. Reed:

> Riku Anttila <[email protected]> writes:
> \ pagh chaq DIvI' Hol vIjatlhlaHchu'be'. taybe' tlhInganpu' vIjatlh 'e' boyaj,
> \ 'ach vIHechbe'. baQa'. not tlhInganpu' vItIch! jItlhIj 'e' DaneH'a' jay'?!?
>
> chaq <ironically> DajatlhlI'.  Huvbe' net - 'ach, <ASCII>Daq, Qatlh qeng
> Dochmeyvetlh.  qayajHa'pu'chugh, vIpay - 'ach bIyepnIS.

I normally let this sort of thing pass, but this is the second
time I've recently seen {net} used like this. It is an error
that beginners need to NOT take on as a habit.

{net} has one and only one useage in a sentence as object
construction. Here it is a subject. No can do. This is a
*sentence as subject* construction, but Klingon doesn't have
one.

The next sentence is even more confused. Two main verbs.
vIyajbe'. bIyepnIS je SoH'e'. tlhIngan Hol QaQ DajatlhlaH 'e'
vISov. jabbI'IDvamDaq bIyepHa'pu' neH.

That's "merely", not "only"...

> -marqoS

charghwI'