tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 23 23:06:03 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh loSmaH wa': Hoch nuH qel

Qov ([email protected])

Hota'ro' has launched a shuttle in order to pursue the escaping qImyal.

241 : Hoch nuH qel

yotlhDaq Saqpu' tlhIngan qughDuj mach. rIpDuy Duj 'oHba'. qughDujDaq baHtaH qImyal lupDujHom. noDbe'taH qughDuj. nuH HoSmo' wewqu'taH qughDuj botjan. qughDujDaq yejquv Duy, qaH'eng, Qel je lutu'lu'. lupDujHomDaq qImyal, vajar je lutu'lu'. rIpDuy, qaH'eng je QanmeH 'ej qImyal HoHmeH, vajar HoD HoHnIS Hota'ro'. Hota'ro' ghongbogh HoD'e' HoHmeH Hota'ro' SaHbogh HoD'e' HoHnIS. wIv paybe' Hota'ro'. Qu'vamvaD Heghqangchu' vajar. DoSDajvaD qImyal Duj 'o' wIv Hota'ro'. pIj 'o' botjan puj law' 'et botjan puj puS jatlhpu' qImyal, meHDajDaq toy'taHvIS Hota'ro'. chuq machvo' lupDujHom nISwI' talmey baH Hota'ro'.

loQ wew qImyal 'o' botjan ghIq wewHa'. baHqa' Hota'ro'. botjan jeylaHbe' lupDujHom nuHmey mach. Hota'ro'Daq baHchoH qImyal Duj. HoSghajqu'mo' qImyal nuH, tlhoS Hota'ro' botjan lujmoH. Huj'eghqa'meH Dopvetlh botjan, nom lupDuj tlhe' Hota'ro' 'ach baHqa'DI' qImyal lujchoH 'et botjan. wa' nISwI' tal Qaw'pu'. qImyal tojmeH, puvtaHvIS, HuD ghoSchoH Hota'ro'. tlha' qImyal, Hota'ro' 'o' botjan wewmoHtaHvIS. pay' Derqu' Hota'ro'. tlhoS HuD mup qImyal Duj 'ach jun. Sal Sa'. Hota'ro'Daq baHtaH 'ach juntaHvIS Hota'ro', ghor cholqa'Qo' qImyal. rIpDuy Duj mejpu'mo' qImyal, QaplI' Hota'ro' 'ach qImyal nuH 'omlaHbe'mo' Hota'ro' lupDujHom QIHchoH qImyal. ghaytan DaH Som naQmoHtaH Surchem neH. lujlI' lolSeHcha', botjan je. tugh Hegh Hota'ro' 'e' Sov. Sovba' je Sa'. Hota'ro' Duj Hotlhlu'taH. Heghlu'meH QaQ jajvam. HeghtaHvIS Hota'ro' qImyal HoH 'e' nID.

qImyal SIchlaHmeH veS nuHmey, SalchoH Hota'ro'. logh HeH SIch. ghangwI'Daq wanbe' yuQ ghor 'ej HurghchoH chal. naDev Duj chang'eng tu'laHbej veS noch. baHbe'DI' vangqa' Hota'ro'. baHtaH Hota'ro' ghIq luj ratlhbogh wa' nISwI' tal. jeghbe' Hota'ro'. QuQ tujqu'choHmoHmeH lISHa' ghIq 'aqroS Do wIv 'ej qImyal Duj qIpmeH ghoSchu'. SeHlawDaq ghuHtaH Hoch ghummey. buSHa' Hota'ro'. ghoSlI'. baHtaH qImyal 'ach lupDujHom He choHbe' Hota'ro'. lujDI' Hota'ro' Som wovqu'choH Hoch.
---
SKI: After weapons fail, Hota'ro' rams qImyal's ship with her own.
----
And that is the final chapter ...

... of this 'ay''a'. There's a final 'ay''a' coming to wrap up loose ends. I DO intend to reveal what the song is about. I considered not sending any more until qep'a', but there's just enough time to send them all now, so I'll try to do it.

I have to keep telling people what my novel is "about" but it's hard to say. I say things like, "It's called nuq bop bom, which means "what is the song about?" but it's not a quest story. The search for the meaning of the song is a theme, not part of the plot. The story is about ... a crew trying to preserve their ship, another crew regaining their honour, and a love story, plus violent battles, and honour and redemption. Lots of redemption."