tlhIngan-Hol Archive: Sun Feb 26 20:05:34 2012

Re: [Tlhingan-hol] Hoghvam qaSpu': malDIv DevwI'quv SughHa'law'ta' QI'

Robyn Stewart ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

Do'Ha' De' chu' 'oHbe' jabbI'IDvam'e'. tugh latlh Dalab'a'?

DaH lut pIm ja'taH.

DaH lut pIm Daja'taH'a'? DaH lut pIm ja' mo'ameD. mo'ameD Daqelchugh, nungbogh mu'tlheghvaD poH ngu'wI' vIchup.

This is a problem I've run into often. It's easy to say something like {wa'leS}, but a lot harder to say something like "one day after that" succinctly.

wa' 'oy' wISIQ. I'm trying to tell a story that takes place over only a few weeks, but much of the action takes place thirty years in the past. Not a format I recommend for Klingon.

I also want to avoid words like {wa'leS}, because they won't be accurate a year from now. I haven't found good strategies for expressing time, so I try to avoid it (which makes writing about current events difficult).

Keep identifying what is difficult and then it goes on the wishlist and perhaps matlh can explain.

cha'DIchDaj, mo'ameD wa'ID 'aSan manIq, pum naSID; qIQ nabmeH yeqlaw'pu' yaSpu', ghaH je. pumvam tem 'aSan, 'ach DevwI'quv gheSpu'.

'Iq mo'ameDpu'.

'ej 'IQ wa'.

:-)

malDIv Dab qa'naDa'ngan 'orwI' law'.

qatlh? Hujlaw'.

puHHommey law' 'oHmo' malDIv Sep'e', lupmeH potlh tlhotlaHbogh muD Dujmey. *Twin Otter*-- tlhotbogh muDDuj Segh lI'qu' -- luchenmoHta' qa'naDa'nganpu' 'ej yuQ naQDaq lu'or qa'naDa'nganpu'. yuQ naQ jIjatlhDI' jIlachbe'. <http://www.borekair.com/index.php/about-us/achievements>http://www.borekair.com/index.php/about-us/achievements

tera' 'e'rIn ghoS. tera' megh'an ghoS. Hoch joj Daqmey ghoS je. qaStaHvIS QuD qachDaq So''egh wa' jupwI'. DaH FacebookDaq wanI'mo' beptaH.

- Qov