tlhIngan-Hol Archive: Tue Feb 21 10:43:35 2012

[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wa'maH cha'

De'vID jonpIn ([email protected])

['entepray'-A jolpa']

KIRK: pIq maghomnISqa'.
GORKON: chovoqbe' qar'a'?  qapIchbe'.  yoHbogh 'ej chu'bogh qo'
chenmoHlu'chugh, qo'vamDaq yInmeH puq poHmaj Qatlhqu' Qu'.  *Spock*
HoD.
SPOCK: Qang... joH.
AZETBUR: HoD.
CHANG: toH, quvqu'.  <tlheDlu'taHvIS 'eyqu' 'IQtaHghach.>[1]  Hm, HoD.
 <qaStaHvIS ramjep, 'InHommey DIQoypu'be''a'?>[2]
CHANG: DaH machegh.[3]
SCOTT: maj.  Qun vItlho'.
UHURU: SoptaHvIS chaH, mIwchaj Dalegh'a'?
CHEKOV: SoptaHvIS ghIHqu'.
SPOCK: quvwI'pu' DIDapu' 'e' luja' ghar tamey 'e' vIHon.
KIRK: vIlIjmeH jIQongnISqu'.  DaHjaj ram cha'logh malujlaHchu'chugh
jIHvaD peja'.
McCOY: qa'vIn qIj 'un[4] vISuq, vIruch.

[1] - "Parting is such sweet sorrow", from R & J (Act II sc. ii) of
course.  Has this play been restored to Klingon?  I'd like to stick to
the original Klingon here, if possible.
[2] - "Have we not heard the chimes at midnight", paraphrase of 2 Heny
IV (Act III, sc. ii).
[3] - This line actually spoken in Klingon in the movie.
[4] - I'm not sure which of our many words for different kinds of pots
is used for a coffee pot.

--
De'vID