tlhIngan-Hol Archive: Mon Apr 30 20:14:13 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh SochmaH Soch: SanIDlogh nuHoHlaH

Robyn Stewart ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

vajar enjoyed visiting Essim and then went out in the rain to await Hota'ro' and ghutar, who had gone hunting.

177: SanIDlogh nuHoHlaH

chegh Hota'ro' ghutar je. yIQchu'. yIttaHvIS naQvo' HuS gheDchaj. chemvaH rur. ror 'ej pIv veD. "majQa'!" jatlh vajar. ghIq jatlh, "maja'chuqnIS." beb HeH bIngDaq gheD luQotmoH. jatlh vajar, "yaSpu'wI', *veS* ghu' wIlajlaHtaHbe'. Seng boSov. wIyuDHa'chu' 'ach nupumtaH qImyal Sa'. quvHa'bej ghaH. *Dugh* tI'lu'meH Qo'noS wISIchnIS. chay' mavang 'e' bochup?" qechmey ghaj vajar 'ach yaSpu'Daj vuDmey Qoy neH. yIQmo' vajar jIb, jatlhtaHvIS mongDechDaq 'elltaH bIQ. jIbDaj lIS.[194]

qevpobvo' jIbDaj yIQ bI' ghutar. qoghDaj bID 'ang.[265] jatlh, "batlh mavangnIS. batlhHa' vangba'pu' qImyal Sa' 'ach tlhIngan ghaH. tlhIngan batlh neHqu' Hoch tlhIngan tIq. lajmeH 'eb poQ neH. machun 'e' wItobchu'. loSmaHlogh maHDaq nejlaH 'ej loSmaHlogh pagh Sam. Qo'noS wIghoSmeH poQ jaj 'ar?"

jatlh Hota'ro', "pIvlob Soch vI' vagh lo'lu'chugh wa'maH jaj poQ."

jatlh ghutar, "qaStaHvIS wa'maH jaj maloS. matay'taH. mavoqchuqtaH. maHubchuqruptaH. Sa' pIlmoHjaj quvmaj. nuq qaSlaH?"

jatlh Hota'ro', "nuHoHlaH. SuvwI' quv Ho'be' qImyal. woQDaj SachmoHlaHbogh nuv'e' neH Ho'. ghutar, ghaytan bIHay'taHvIS, chIch jatlh DuyDaj <ghIqtal>. nuHoHnISbe' qImyal. nuqaDlaHtaH Duypu'Daj. bong nuHoHlaH jol. qaStaHvIS wa' ram loS SanIDlogh nuHoHlaH pagh nutojlaH."

<jatlh 'e' mev> 'oSbogh ghop Hol lo' vajar ghIq tlhup. jatlh "jol vIQoylI'." 'IjmeH mev latlhpu'.

"vIQoybe', HoD," jatlh ghutar.

"SIS neH 'e' vIQoy," jatlh Hota'ro'.

qo' yIQ bejqu' vajar 'ach pagh nub legh. HurghchoH. teSDajDaq vIngtaH. ghur wab. "DaH vIQoychoH!" jatlh ghutar. QoymoHwI'meymo' vajar teS QaQ law' SuvwI' Qup teS QaQ puS! ghIq jatlh ghutar, "SoHvo' vIQoy. QoymoHwI'meylIj tIteq." teqDI' loj wab. QoymoHwI' 'IjDI' ghutar, 'ol. "chaq yIQmo'," jatlh.
----
SKI: vajar and his crew stand under the edge of a roof, out in the rain, and try to figure out what to do about the situation on *veS*.
----
[194] When I'm out in the rain water from my soaked hair runs down my forehead into my eyes, but as I wrote this I saw that clearly Klingons have evolved so that their hair doesn't channel water onto their faces, and indeed their horizontally ridged foreheads channel water to the sides, away from their eyes. So THAT's what the ridges are for. [265] I promised you wouldn't have to remember things, to read the story, so I'll remind you that ghutar lost half his ear in a duel. The other guy lost his entire head.

PLUS I missed a footnote yesterday:

[254] I was thinking "gee that guy's communicator never shuts up" but he's nowhere near as bad as my boss. He's perpetually on the phone. You may have noticed that the Yelwitian ship has a switchboard communication style. People can't call communicator to communicator directly, but have to go through the QumpIn, or whichever hapless beq is manning that station. That explains why when he's with his girlfriend he doesn't get all the business-type calls. He only has to tell one person to hold his calls. He may not be strict with them about treating him with the deference Essim thought they should, but they got the message not to bother him with Essim unless it was urgent.