tlhIngan-Hol Archive: Wed Nov 23 07:32:54 2011

Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: Saqghom

Rohan Fenwick - QeS 'utlh ([email protected])

ghItlhpu' qurgh, jatlh:
> Klingon Word of the Day for Tuesday, November 15, 2011
> Klingon word: Saqghom
> Part of speech: noun
> Definition: landing party

jang quljIb, jatlh:
> mu'tlhegh'e' jIghItlhpu' jIlugh.

nuqjatlh? mu'tlheghvam vIpojlaHbe'. HIchuH.

taH:
> mu'tlhegh chu jIghItlh:

*vI*ghItlh.

> So then, a Klingon Marine commander might be heard to say {tlhotghom
> vIchenmoH}.  I (will) form an amphibious landing party.

SuStel has already pointed out the issue of lexicalising {tlhotghom},
so I won't rehash that. But even with that said, I still find it weird.
The verb {tlhot} really doesn't capture "amphibious"; it means "to land
*on* the water", not "to land *from* the water". To me an amphibious
landing party is still a {Saqghom}.

QeS 'utlh