tlhIngan-Hol Archive: Sun Nov 06 00:04:59 2011

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' SochmaH vagh: <Duj Dotlh>

Qov ([email protected])

We've wrapped up a battle and the injured participants. Everyone's
hurting. <br><br>
Duj Dotlh<br><br>
yaHpu'DI' weHwI' lommey choQ luSay'moHmeH rav lughay.[37] rav Qarghmey
ghoSpu' bIQ lam. watlhqa'moH bIQ pat. DaH Say'law' meH. SeHlawmeyDaq
tlhoy'meyDaq je 'Iw luleghlaHtaH 'a tlhIngan DujDaq motlh ghu'vetlh.
Duj Dotlh luqel. ghaytan weHwI'pu'vaD De'chaj ngevta' maHun[6] HoD. jIj
Hoch SuDwI'pu'. Haw' weHwI'vetlh Duj, 'a chaq chegh 'ej chaq paw latlh.
botjan lulo'taHqu'chugh HoS law' tlhuD Duj vaj tu'laH Hoch jagh. SIbI'
vangmeH botjan lIS HoD. DaH chu'taHvIS yIntagh HoS lo'. botjan 'oH yIn'e'
'e' luQochbe'. chenchoHpu'DI' botjan yIntagh HoS lo'be'choH. chentaHvIS
neH poQ.[30]<br><br>
tar teqlaw'taH muD ngeb pat. poStaHvIS Som 'ellaw'pu' bIrmoHmeH taS chuch
ngoghmey mach. teqlaHbej pat 'a 'aqroS tu'lu'. 'aqroS cholchugh tar[8]
SuQchoHlaH muD. ghu' jIHnISlu'. <br><br>
Qapbe'taH Soj vutmeH jan. QaDchu'mo' HochHom Soj, bIQ chelluDI'
DuDchu'meH 'ut tuj. bIrtaHvIS ngoSbe'chu'mo' Soj mojbe'. tlhorghHa'taH
Duj Soj 'ach ngoSbe'pu'chugh Sojqoqvetlh Sop neHbe' ghungchu'wI'. tI'meH
mIch vagh ghoSnIS vay'. mIch loSDaq mIch vaghDaq je HochHom tI'meH luch
pollu'. mIch vaghDaq QuQ tu'lu'mo' pa' vum jonwI' vaj pa' jonwI' luch
tu'lu'. 'a DaH QIHmo' mIch loS veghmeH logh Sut tuQnISlu'. Hoq ta'nIS.
vang luneH tlhInganpu'. Hoq wa'DIch nabtaHvIS tetlh lugher. <br><br>
HIvje'meyDaq wornagh pov qang vajar HoD. 'ej buy' ngop. teHchu'. buy'bej
Hoch jengva'. Ha'DIbaH ghoQ luSoplI'. &lt;wamwI' qo'larngan&gt; vutlu'pu'
Hota'ro'. roD jagh Sopbe' tlhIngan 'ej not Ha'DIbaH SuD Sopta' ghutar,
'ach SopchoHpa' mIm pagh.&nbsp; ghungbe'law' 'ungya 'a 'op Hota'ro' nay'
Sop. pIvchoH ja'. Soppu'DI' pa'DajDaq luqeng. wa' chej luwoDnISpu'mo'
latlh pIlmoHmeH HIq nob HoD[9].<br>
---<br>
SKI: Bit of cleaning, bit of lunch, bit of liquor, bit of poisonous
vapour. <br>
-----<br>
[6] i.e. Mahoun, the nov SuD HoD<br>
[8] I tried {tar law'chugh law' 'aqroS law'chugh puS} but that's
obviously crazy. I shouldn't be trusted with Klingon.<br>
[9] Not recommended in real life after traumatic loss of a liver. I
shouldn't be trusted with Klingon or with first aid.<br>
[30] Interesting working with a word that is plural in English and
singular in Klingon. I catch myself thinking in English when I want to
use bIH or misuse lu-.<br>
[37] Was luSoD before the new words.<br>