tlhIngan-Hol Archive: Fri Jul 18 04:52:28 2008

Re: Atlantean language

Doq ([email protected])

jISIv. jISIvqa'. jISIvtaH.

qajang net pIHba'. chay' qajangnIS?

mu'mey HoS Dajatlh DaneHchugh, qatlh pujwI' Hol Dalo'pu'? tlhIngan Hol
laHlIjmo' bImIy DaneHba', 'ach Holvam Dalo'be'. wej bIDoj.

muD tuj rur mu'meylIj. vangDI' SuSna', lojchoH. lIjlu'.

qun DachenmoH DaneHchugh, SuvwI' Hol yIlo'.

'ach jIqaD'eghqangbe', qaqaDmeH DIb vIbajbe'. vaj mu'meylIj vImugh,
'ej vIjang.

On Jul 17, 2008, at 12:31 PM, Fiat Knox wrote:

> --- Doq <[email protected]> wrote:
>
>> The simple truth is, Okrand has the expertise, the time
>> and the
>> dedication to come up with these languages, and you
>> don't. His work is
>> recognized by enough people to form groups based upon his
>> languages
>> and his authority to create and modify them. Your work is
>> not.
>
> Son, I was reading and speaking languages other than
> English before TKD came into print. I got a copy of the
> original Blue Book when the first imports arrived here in
> the UK in the Eighties, and before that, I amused myself
> with the pamphlet-sized Vulcan Dictionary I bought at a
> Trek con years before then.

<<puqloD, chenpa' tlhIngan Hol mu'ghom, Holmey vIjatlhlaH 'ej
vIlaDlaH. vuSwIj 'oHbe' DIvI' Hol'e'. naDev (UKDaq) cha'maH ben pawDI'
SuDbogh paqmey wa'DIch ngaSbogh tep'e', paqvam vISuqta'. qaSpa'
wanI'vam, loQ jIQuch'eghmoHmeH, Trek ghomDaq vulqangan mu'ghomHom
vIje'bogh vIlo'.>>

vavwI' SoHbe'ba'. SuvwI' ghaHpu' 'ej Hegh. latlh vIpoQbe', 'ej
vIpoQchoHchugh, SoH vIwIvbe' 'e' vIlay'.

paqmey ngo' Daghajmo' qavuvnIS 'e' DapIHlaw'. Dalo'laH'a'? yItob,
'eDjen.

> Before that, it amused me for many years to learn
> Esperanto, Latin, Portuguese, Dutch, Japanese, Swahili and
> a bunch of other languages, conlangs and natural. This
> youthful indulgence has proven immeasurably useful to me in
> the present.

<<qaSpa' wanI'vetlh, qaStaHvIS DISmey law', loQ jIQuch'eghmoHmeH,
Esperanto, Latin, Portuguese, Dutch, Japanese, Swahili, latlhmey
law' ('op nugh Holmey, 'op Holtej Holmey) je vIghojta'. jIQupDI'
Holmeyvam vIghojmo', DaH lI' laHmeyvam.>>

Holmeyvam DajatlhlaHchu' 'e' Damaq. ngoDHey Datobbe'mo' qaHarmeH
qavoqnIS. wa' Hol Dalo'laH 'e' vIchup: tlhIngan Hol. naDev. DaH.

> When Pocket Books began promoting the early White Book TKD
> in the UK in 1992, before the KLI came into being, they
> cast about among British Trekkers, looking for the one they
> considered "the Klingon language expert." Everyone pointed
> to me.

<<UKDaq, tera' DIS wa'SanID Hutvagh HutmaH cha', chISbogh mu'ghommey
wa'DIch chenmoHDI' Pocket Books, chenpa' tlhIngan Hol yejHaD, British
Trekkers tlhob Pocket Books. jatlh <tlhIngan Hol po'wI' yIngu'!> muwIv
Hoch.>>

'ach tlhIngan Hol DajatlhlaHbej'a'? ghomDI' British Trekkers, bIQat
'e' Datob neH.

DaH vImugh 'e' vImej. poH vIHutlh. Qu'mey vItoy'nIS. chaq jIchegh poH
vISamDI'. chaq bIDoj. chaj bImIy neH. jISovbe'.

bIDoj DaneHchugh, DIvI' Hol (pujwI' Hol) Dalo' 'e' yImev. tlhIngan Hol
Dalo'laH 'e' yItob, 'eDjen.

Doq

Back to archive top level