tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 26 20:33:38 2004

Re: use and purpose of this list.

ja' lay'tel SIvten:
>The Klingon language means different things to different people.  I accept,
>albeit with frustration, the three points you made about how Klingon different
>from English: i.e., it's artificial, it has no native speakers, and Okrand is
>the sole source of canon.

teHba'qu' wej ngoDmeyvam.  DumoghmoH nuq?  Hol chenmoHbe'bogh nuv DamaS'a'?
vaj tlhIngan Hol yIHaDQo'.  Hol ghojlI'bogh ghu Danej'a'?  vaj tlhIngan Hol
yIbuSQo'.  mu'mey Da'ogh SoH DaneH'a'?  vaj tlhIngan Hol yIqalmoHQo'.

>With that in mind, it's still a language, and as such, it and its texts merit
>study and analysis.

toH.  QulmeH chovnatlh neH 'oH tlhIngan Hol'e' 'e' DaHar'a'?  QulmeH Qa'Hom
moj Sajmaj 'e' yIqapQo' jay'.

>Some of what I post to the list is simply to get my own
>findings "out there", so I and others don't keep re-inventing the wheel.

not rutlhqoqvam DalIghlaw'.  qatlh potlh rutlh 'oghbogh jatlhbe'wI'?  chaq
rutlh bey Doj DachenmoH, 'ach lI'be' vIHbe'taHbogh rutlh.

>Actually being able to speak Klingon is not my main reason for studying it,

qechvam yIqawqu'...

>although I'm getting better at it.  But it's just one of the languages I'm
>interested in right now.  Comparing and contrasting languages is the
>essence of
>linguistics.  So I'm puzzled by others' reluctance, even hostility, to
>doing it
>with Klingon.

bIjatlh 'e' DaHechbe'. 'ej nIqeHmo' jatlhwI' bImIS'a'?  yIQubchoH!

Would you like to know what I think the real problem is?  It's that you
keep comparing and contrasting Klingon with other languages, with no
obvious reason except to point out how Klingon is somehow weak, incomplete,
or otherwise inferior.  When you ask questions, you dismiss the answers you
don't like.  And you expect those making a serious effort to become fluent
in Klingon to embrace your repeated put-downs?  wejpuH.

tlhIngan Hol Dajatlhqu'Qo'chugh...vaj bIjatlh 'e' yImev.

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level