tlhIngan-Hol Archive: Wed Jan 28 21:47:41 2004

Re: Thinking

d'Armond Speers, Ph.D. ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

Se'noj le'umaS wrote:
> jIjatlh : yI'Ij
>
> Someone recently mentioned that they can think in tlhIngan Hol. I'm
> fascinated by this, but have never been able to manage it. Would
> anywarrior be willing to tutor me in this? It would really assist my
> speaking.

tlhIngan Hol vIlo'taHvIS tlhIngan Hol lo' yabwIj.  jImughlI'be'.  'ach
mIwvam ghojmoHmeH mIw vI'oghlaHbe' jIH.  chay' vay'vaD mIwvam ghojmoHlu'?
jISovbe'.

ghorgh choH yabwIj mIw?  jIqawbe'.  ghaytan qaSDI' vItlhojbe'.  nom
qaSbe'bej.  roD Hol yIlo', yIqeq, 'ej (QIt) Dub laHlIj.  tlhIngan Hol lo'
yablIj SIbI' 'e' Datlhoj.  mIwwIj rurchugh mIwlIj.  qeS DaSamchugh, qeS
vImuch.  yIpol pagh yIpolHa'.

qep'a' yISuch.  tlhIngan Hol jatlhwI' DaghomDI', 'ej DajatlhchoHDI', nom Dub
laHlIj.  DIS wa'DIch jIjeSDI', tlhIngan Hol jatlhlaH vay' not 'e' vItlhoj.
(tlhIngan Hol vIghItlh neH; not vIjatlh).  jIjatlhDI' jISoy'qu'.  cha' DIS
ben, qaStaHvIS wa' rep, majatlhtaHvIS Qov jIH je, [muDDuj] wIqel.  Hoch Duj
wIDel; 'ormeH mIw wIqel, Duj pat wIDel.  Dunqu'!  maja'chuqtaHvIS,
jImughnISchugh, yapbe' poH.  SIbI' mu'tlhegh DajatlhnISchugh, nom jang
yablIj.

not yIjegh.

> Se'noj
> reH reH