tlhIngan-Hol Archive: Sat Feb 07 01:01:58 2004

Re: to everyone In defense of tlhIngan Hol

Lieven L. Litaer (Quvar) ([email protected]) [KLI Member] [Hol ghojwI']

Am 04.02.2004 17:02:14, schrieb [email protected]:

>> I speak 10 native languages but klingon is really difficult.

jav Sung Hol vIjatlh, Qatlhbe'law' tlhIngan Hol.
loQ pIm 'e' vIchID. chaq 10 Hol rap ghoj jatlhwI'.
Holmey pIm bejlu'DI' vaj ngeDchoHlaw' tlhIngan Hol.

>> This constructed language is very difficult.
>> This language is the most complex of all, either created or natural.
>> Every linguist will tell you.

Qoch Hoch Holtej 'e' vIHar.
Hol law' Qatlh law', tlhIngan Hol Qatlh puS 'e' vIQub.

>Daj.  tlhIngan Hol Qatlh law' Hoch Qatlh puS 'e' vIQubbe' jIH.  Qatlhbe' Holvam.

maQochbe'. Qatlh DIvI' Hol 'e' luHarlaHbe'bej laDwI' law'.
rut mISmoH tlhIngan pab, 'ach chut law' Hutlhmo' ngeD pab.
DaH DIvI' Hol vIlo'nISba':
There are no inclinations, no cases, no inversions, no articles, no passive voice, no past tense, no
tenses at all, no gender, no word for violet, no word for to be, no exceptions...err, okay, there are
some :-)

>DIvI' Hol vISov,
>tlhIngan Hol vISov,
>loQ Maori Hol vISov,
>'ej DaH Arab Hol vIghojtaH.  (che'ronDaq jIHtaHvIS)

tugh *egypt* Deb vISuch. chaq loQ Arab Hol vIghojlaH je.
DIvI' Hol jatlhlaHbe' nov DorwI' 'e' vItul :-)

Quvar.

Back to archive top level