tlhIngan-Hol Archive: Thu Sep 24 11:55:50 1998

RE: KLBC - tera'Daq lengwIj wa'DIch

RE: KLBC - tera'Daq lengwIj wa'DIch

ja' pagh:
> majQa'! 'ey lutvam. yItaHmoH.

'ey'a'?  ghaytan nav DaSop...

<tera'Daq lengwIj wa'DIch> 'ay' cha'

tunqu' QongDaqwIj vaj ravDaq jIQong. jIvemDI' <San DI'eygho'> vengDaq Hu
vIleghmeH jIjaH. HochHom tera' Ha'DIbaHmey vIlegh. Sargh tIn rurbogh
Ha'DIbaH vIlegh 'ach tIqqu' mongDaj. jIjatlh <Sargh rurlaw' Ha'DIbaHvetlh.>
muQoy tera'ngan be'Hom Qup 'ej mujang <ghobe'. <jI'rav> 'oH Ha'DIbaHvetlh'e'
'ach bIQ'a'Daq yIn Sarghmey.> bIQDep yoSDaq jI'elpa' ghaH vIyajbe'qu' jIH.
<SarIq> vIlegh. norgh rur tera' Ha'DIbaHvam. vaj mIS tera'ngan be'Hom.
Qo'noS Ha'DIbaH yoS ngaS Hu. pa' vIratlhtaHvIS tlham HoS vItIvchu'. Qo'noS
ghor rurbej yoSvam 'ach wa' Qagh Sagh tu'lu'. SorDaq So'taHbogh yIH 'up
tu'lu'! vIHoH 'e' vInID 'ach mubot Surchem. Hu ra'wI' vIchuH. Qo'noSDaq
yIHmey yInbe'qu'. yIHmey muSchu'qu' Hoch tlhInganpu'. tlhIngan juHqo' 'oHHa'
yIHmey juHqo''e'. QeHqu'choHmo' ghaH jImer. nongqu'laH Humanpu' 'e'
vISovbe'; vulqanganpu' rurbe''a'?

ramvetlh <tay> Qe' vItu'. qabqu'be' <tay> Soj.

<tera'Daq lengwIj wa'DIch> 'ay' wej

DaHjaj <parIS> veng vISuch. ram jIpaw. Human ghe'naQ vIQoy vIneH. tlhIngan
ghe'naQ nIt 'oHbe'ba' Human ghe'naQ nItHa''e'!  QoQchaj vIpar. <'ayvel>
<luv> je vISuch.  runHa'qu' <'ayvel> qach. Hewmey law' bey'mey law' je ngaS
<luv> qach. betleH bey' vIlegh 'ej <'Iw 'Ip ghommey> rurbogh Hew vIlegh.
Hewmey vIparHa'chu' 'ach Hujqu' bey'mey. tera' lalDan chIrgh tIQ vISuchDI'
<gharghoyIl> Hew vIlegh. veqlargh rur <gharghoyIl>. Daj je Qorwaghmey nguv.

veb <lonDon> veng. bIQ'a' bIng puH'a' <bIrIteyn> puHHom je rar 'och. naDev
bogh SeQpIr. DIvI'vaD tlhIngan lutmey law' tlhIngan vIttlheghmey law'
tlhIngan bommey law' je mugh SeQpIr. lutmeyvetlh vItlheghmeyvetlh
bommeyvetlh je qon SeQpIr 'e' ponchu' Humanpu'. qech Doghqu' vInuSbej!
<lonDon>Daq tIQ tera' nuH quch vISuch. 'obmaQmey ghanjaqemy jey'naSmey
'alngeghmey je vIlegh. HIchmey lutlh vIlegh 'ej yanwI' Hew vIlegh. Dajqu'
Human veS qun 'e' vIHar. rallaw' Human no'.  DaH ralHa'choHba'pu' Humanpu'.
no'chaj vIHo'. yolmo' 'Iw HoSmoHlu' 'ach rojmo' qa' pujmoHlu'.

<tera'Daq lengwIj wa'DIch> 'ay' loS

DaHjaj <SImItlhonyan> yejHaD vISuch. puj Humanpu'; bIQ rur, 'ach val; Huy'
rur.

I found a "Thai" restaurant that night.  "Thai" food is not too bad.

"My first voyage to Earth" part III

Today I visited the city of Paris.  I arrived at night.  I wanted to listen
to a Human opera.  Impure Human opera is obviously not Klingon Grand Opera!
I dislike their music.  I visited the "Eiffel" and the "Louvre."  The
"Eiffel" building is very tall.  The "Louvre" building contains many statues
and displays.  I saw a Bat'telh display and a statue that looked like "blood
oath circles."  I really liked the statues, but the displays were very
strange.  When I visited the ancient temple of an Earth religeon, I saw a
"gargoyle" statue.  A "gargoyle" resembles the Fek'lhr.  The stained-glass
windows were also interesting.

The city of "London" was next.  A tunnel under the ocean connects the
mainland to the island of "Britain."  Shakespeare was born hereabouts.
Shakespeare translated many Klingon stories, proverbs, and songs for the
Federation.  Humans are absolutely convinced Shakespeare wrote those
stories, proverbs, and songs.  I certainly ridicule such a foolish idea!  I
visited a building of ancient Earth weaponry in "London."  I saw axes,
maces, double-headed axes, and axes with spikes on their ends.  I saw
primitive guns and a statue of a swordfighter.  I believe the history of
Human warfare is quite interesting.  The Humans' ancstors were apparently
violent.  Now Humans have obviously become non-violent.  I admire their
ancestors.  Conflict strengthens the blood while peace weakens the spirit.

"My first voyage to Earth" part IV

I visited the "Smithsonian" institute today.  Humans are weak as water, but
clever as an eyebrow.

- tuv'el

Back to archive top level