tlhIngan-Hol Archive: Mon Sep 21 17:59:17 1998

RE: KLBC: vIghro'

> mujang pagh:
>
> > lab HovqIj:
> >
> > > toH pagh, taghwI' pabpo' chu'... jIbuDqu' net Sov
> > > 'a DaHjaj jIHujqu'ba'.
> >
> > bItaQ'a'? DaHujlu''a'?
> >
> > I think you were going for the "charge (up)" meaning of <Huj>,
>
> ghobe'. motlh jIbuDqu'. vaj jIvumchugh qoj jIHaDchugh le'
> DotlhwIj. Huj.

maj. bIbachchu'pu'mo' jIbel. Qaghmeyna' vInejtaH, 'ach rut Qaghmeyqoq
vISam.

> > I do wonder, though, if weather can be "bad". There's
> > nothing wrong with your sentence; just something to
> > think about.
>
> I thought about this, too. I don't know how Klingons say the
> weather is bad, but to me the weather seemed to be bad, so I
> wrote just that, "bad".

Like I said - just something to think about. Since you have thought
about it, there is no problem (until Marc proves us all wrong...)

> > > <carpet> bIngDaq rut Qot,
> >
> > chay' <carpet> bIngDaq jaHlaH jay'?
>
> jImon. SajwIj DaSovbe'ba'. pa' tIn law' <carpet> tIn puS. <carpet> HeH
> pepmeH vIghro' <carpet> bIngDaq nachDaj roQ. tugh <carpet> bIngDaq
> vIghro' naQ tu'lu'. pItlh.

DaH jIyajchoH. jImon je jIH. vIghro'lIj lururlaw' be'nalwI' SoS
targhHommey.

pagh
Beginners' Grammarian

Back to archive top level