tlhIngan-Hol Archive: Tue Jul 14 14:14:30 1998

jIyIntaH

On Tue, 14 Jul 1998 13:16:18 -0700 (PDT) Christiane Scharf
<[email protected]> wrote:

> boHarchugh pagh boHarbe'chugh,
> Dotlhvam boparchugh(*) pagh boparHa'chugh,
> jIyIntaH.

bIyInlI'. {{:)>

reH mevlaH yIn. Everything is so fragile.

> muqaw'a' vay'?

HIja'.

> qaStaHvIS poH nI' tlhIngan Hol vIbuSqu'laHbe'. Do'Ha'.
> latlh Qu'mey vIta'nIS. Do' DaH HochHom Qu'mey vIta'ta'.
> tlhIngan Hol vIHaDqa'laH.

maj.

> mu'ghomwIj vIgher 'e' vIruch (Hu' law' vIgher 'e' vImevnIS.
> vaj {b} {ch} {D} {gh} {H} {j} je mu'mey neH vIghItlhta'.)

mu'ghomwIj vIchoHqa'. <<', b, ch, HochHom D>> neH vIta'ta'.

For those interested, now, I'm using JFile, a PalmPilot database
application. I'm replacing my collection of about 40 memos with
my master word list, just using a string search. It has served
me for a long time, but except for portability, it has always
had limits that bothered me.

With JFile, I'm setting up the following fields:
Klingon Word: [string]
Definition: [string]
Part of Speech: [Pull-down list]
Grammar Note: [Pull-down list including "body part,
  intrans, trans, trans & intrans, uses language"]
Source: [Pull-down list]
Pun: [boolean]
Canon: [string]
Reviewed: [date]
Comment: [string]
Needs attention: [boolean]
New Words List: [boolean]

Any suggestions for additional information to track is welcome.
I plan on using memos to store discussions of specific words by
Okrand and any other reference that might grow to more than the
500 character [string] limit. I'll leave Comments pointing me to
those memos. We'll see if I can pull this off before qep'a'
vaghDIch. Likely not. I'll be spending my spare moments plugging
away, like someone knitting a sweater, stitch by stitch...

> mu'mey vISovchu'bogh vIlIjchoH. jIqanchoHlaw'.

ghaytan jIH qan law' SoH qan puS 'ej mu'mey vIlIjpu'bogh
law' law' mu'mey DalIjpu'bogh law' puS.

> tlhIngan Hol vIlo'taHvIS vay' vIqonnIS. vIqonbe'chugh, HIraDqu'.
> 'oy'naQ yIlo' qoj jIHvaD yuch yISo' qoj latlh mIwmey yItu'.
> HIqonmoH. jIbuDqu'bej jIH. reH vo'wI' vIpoQ.

qatlh pIraDnIS? ghaytan mabuD je.

> (*) jIyIntaH 'e' parbogh nuv SoHchugh:
> jIyIntaH.

bIyInlI' 'ej bInuQqu'lI'chugh choHlaH ghu'.

> vaj yIyep: jIHvaD bIjatlhchugh <yIntagh> bIyIn rIntaH, jISagh.

DaSmeywIjDaq jIbItlaw'...

> }};-)
> -> hhhmmm... maybe I could say {bIyIntaH rIntaH}?

chaq bIQaghlaH je. Two conflicting aspect markers on the same
verb?

> I know, even {rIntaH}
> alone is quite strong, but could I do that for effect?

It depends upon the effect you are seeking. If you are seeking
the effect of being someone who speaks Klingon well, then the
answer is, "No."

> (DIvI' Hol
> vIlo'nISmo' jItlhIj)
>
> HovqIj