tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 06 11:18:17 1998

RE: how do you learn voc?

lab muHwI':

> Greetings.
>
> chay' tlhIngan Hol mu'mey boghoj tlhIH?
>     How do You  learn Klingon words?

> tlhIngan mu'tay' ghojmeH chay' Suruch?
>     To learn the Klingon vocabulary, how do You proceed?

You need to use <boghojmeH> here.

> tlhIngan mu'mey ghojmeH nuq mIw bolo'?
>     To learn Klingon words, what procedure do You use?

<nuq mIw> probably does not work for "which process." This has been the
subject of many long debates, so I won't get into how to ask the question
"which X ...", but instead offer an alternative: <tlhIngan mu'mey ghojmeH
mIwraj yIDel>. This is a more Klingon way of saying things anyway.

> pab vISovbej 'ach mu'mey law' vISovbe'
>     I (almost) know the grammar, but I don't know many words.

mu'tay' DaghojmeH yIlo'! yIjatlh. yIlaD. yIghItlh. yIqeqtaH. lo' potlh law'
Hoch potlh puS. ghurbejtaH mu'tay'lIj.

'ach latlh mIw vIlo' je. mu'tay' naQ vIghojmeH *KLIFlash* vIlo'. ghun
ter'eS, 'ej Qu'lIjvaD pov. Quv:
http://www.geocities.com/Area51/Corridor/2711/kliflash.html

cha' ben Qu'vam qel Qov 'ej jabbI'IDvam lab:
/tlhIngan-Hol/1996/Nov96/0052.html

Qov mu'tay' tIn law' Hoch tIn puS net Sov, vaj lI'ba' qeSDaj.

pagh

Back to archive top level