tlhIngan-Hol Archive: Wed Jan 28 10:10:35 1998

Re: mathematics

According to Eduardo Fonseca:

> nuja' David Trimboli
>
> >>Decimal point is <vI'> (KGT).
> >>Fractions - we have <bID>  = half (n)
> >>There is <chel> = add (v)
> >><wav> divide (v).
> >
> >Don't forget {vatlhvI'} "percent"!  This is a particularly useful one.
> >
> >cha'maH vagh vatlhvI' Hong
> >One-quarter impulse power  (ST5)
>

>     aha!! .. it's interesting!! but how can I write it?

We have no canon for this. We can only guess. I'll offer my
guess, but it has no validity beyond whatever degree of
acceptance others may choose to offer it.

> 4 + 5 = 9 ->  loS chel vagh ??  Hut

loSvaD vagh chellu'chugh vaj Hut moj.

> 3 - 2 = 1 ->  wej  ??  cha' ??  wa'

wejvo' cha' teqlu'chugh wa' moj.

> 2 X 3 = 6 ->  cha' ??  wej  ??  jav

wej ngaSbogh cha' ghomHom'e' chellu'chugh vaj jav moj.

> 2 / 2 = 1 ->  cha' wav cha' ??  wa'

cha' ghom chenmoHmeH cha' wavlu'chugh vaj wa' ngaS Hoch ghom.

> 3 ^ 3 = 9 ->  wej  ??  wej  ??  Hut

Well, first off, this is wrong. 3 ^ 3 = 27.

wej ngaSbogh wej ghomHom ngaSbogh wej ghom'e' chellu'chugh vaj
cha'maH Soch moj.

> 9 V 2 = 3 ->  Hut  ??  cha' ??  wej

This is making my head hurt.

Hut mojmeH, wej ngaSbogh wej ghomHom'e' lo'lu'nIS.

> Edy

I probably should have left this for pagh, since he loves math
so much and is doing so well with his Klingon these days.

charghwI'

Back to archive top level