tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 22 21:24:22 1998

jatmey QaghmeyHey

wejHu' HolQeD jatmey je vIHevpu'
mangachmeH latlh Hechmey nob jatmey

1.  lut'e' qonbogh Tad StaufferDaq mu'tlhegh {Dach qach -- ratlh DI neH}
tu'lu'
mu' {ratlh} tam mu' {chuv} 'e' vIchup

2.  Qaghba' {'eH     HIvruplaw' 'oH}     qar {'eH     HIvbeHlaw' 'oH}

3.  Sor vuv SuS neH Sor Dogh (qonwI' charghwI') lutDaq mu'tlhegh {yuvqa' 'ej
mevqa' SuS} tu'lu'
qaq mu'tlhegh {yuvqa' SuS 'ej mevqa'} 'e' vIHar
mu'tlhegh 'ay' wa'DIch tlhejnIS DIp'e' 'e' vIHar
mIwvam lo'ta' MO 'e' vIlaDpu'
nuq bIH vIDmeyraj'e'

4.  twig 'oS'a' Sor nItlh
branch 'oS'a' Sor DeS
trunk 'oS'a' Sor porgh
maj     jIyaj     tugh MOvo' mu'mey qar DISuq 'e' vItul

5.  chaq qar je Sor 'oQqar
Perhaps 'oQqar can mean "root" rather than merely an edible tuber.
BTW, I still see qurgh as beans, not seeds in general.

6.  tree top 'oS'a' Sor nach
vItIv    mu' pIm wIghajbe'law'

7.  tlham ghovbe' Sor literally means The tree does not recognize the gravity.
I'm not sure what "recognize" means here.  Refuse to believe?

more later     SachtaHmeH tlhIngan Hol mangachjaj     peHruS

Back to archive top level