tlhIngan-Hol Archive: Sun Feb 22 17:41:23 1998

Re: {'evnagh} (was Re: KLBC: logh veQ)

ja' charghwI':
>> ghorgh qaS?  nuqDaq qaS?  jang "space-time" Quv.
>
>poH mIch Daqelbe'ba'.

vIqelbejqu'.  Quvvam cha' tlhaq.

>>...potlhbe'qu' Do.
>
>qarbe'. *Einsteinian Special Relativity" Dayajchu' 'e' DaHar,
>'ach DayajHa'ba'. potlhchu' Do. ram chungtaHghach. nom vIHmeH
>chunglu'pu' vaj potlh chungpu'ghach, 'ach Do potlh law' Do choH
>potlh puS.

QapmeH "Special Relativity", chunglu' net temnIS.
chunglu'chugh, luj.  vaj chungbe'bogh Doch neH qelnIS.

'ach chungbe'chugh bejwI', ram DoDaj.  vIHbe' 'e' wuqlaH 'ej lughlaH.
vIHlaH latlhmey.  potlhbe' Dochaj.  Dochaj juvqu'laH bejwI'.

>> "event horizon" 'oSlaw' <wanI' veH>.  qechvamvaD luj mu'vam.
>> wanI' veHqoq ghaj luSpet.  "light cone" ghaj wanI'.
>
>choyajHa'qa'. wanI' veH ghaj luSpet. wanI' veH ghaj Hoch. pIm
>wanI' veHmeyvam.

pImchugh veHmey, pImnISlaw' pongmey.

>luSpet wanI' veH vIqel: luSpetDaq SumchoH Doch vaj luSpetvo' not
>cheghlaH Dochvam.

teH ngoDvam, 'ach wanI' veH Delbe'.  yIqIm:  wanI' veH juSDI' Doch,
not veH HurDaq latlh wanI' SIghlaH Dochvam.

>Dochmey le'be' wanI' veH vIqel: DaH wanI' Hopqu' vIleghlaHbe'.
>wanI'wIj veH Sum law' wanI'vetlh Sum puS. lengmeH *light*
>paSpu'DI' poH yap, wanI' vIleghlaH.

teH je ngoDvam, 'ach veH Delbe'.  chuq neH Del.

>Do nIb ghaj Hoch 'otlh leghlu'bogh. chaq Do pIm ghaj 'otlh
>leghbe'lu'bogh. 'otlh pIm legh bejwI' pIm.

'otlh leghlu'be'chugh, potlh'a' 'otlhvetlh?  'otlhna' 'oH'a'?
leghlu'be'chugh, pagh SIghlaHlaw'.  vaj ram.  'ach leghDI' vay',
'ej Do juvDI', Do nIb juv Hoch.

>> The speed of light is not an "arbitrary constant".  It is a *physical*
>> constant, measured to be the same by all non-accelerating observers.
>
>Accelleration has nothing to do with it. Nothing in Einstein's
>math or Lorenzo's math mentions accelleration.

The assumptions underlying the math mention acceleration explicitly,
stating that acceleration is assumed to be insignificant for the cases
being considered.  Acceleration is ZERO, that's why it doesn't appear
in the formulae.

>> It is the constancy of the velocity of light that yields all of the
>> nonintuitive features of time and space when dealing with velocities
>> of other objects approaching that of light.
>
>It does create paradoxes which Special Relativity fail to
>untangle. Of course, my own theory lacks that problem...

Actually, Special Relativity untangles the so-called "paradoxes" just fine.
It gives clear, unambiguous, testable answers.  As long as the assumptions
under which SR is intended to apply are met, its predictions match reality.

>> chuq poH je tIwavHa'.  cha' wanI' tIbej.  "spacetime interval" rap
>> lujuv Hoch bejwI'pu'.  vIHlu' 'e' yIbuSHa'.  mISmoH neH Do.
>
>*Special Relativity* DayajHa'chu'.
>
>> Combine the two.  Measure the distance between two events and the
>> time between them, and treat the values as coordinates in a four-
>> dimensional reality.  The length of the 4-vector is an "interval"
>> which *everyone* agrees on.  Ignore motion.  Motion serves only to
>> confuse the issue.
>
>You assume that there is a stable framework which all observers
>can agree upon. This is directly opposed to Special Relativity.
>You cannot "ignore motion" and agree upon an "interval".
>Instead, all parties need to agree upon an arbitrary stable
>framework and calculate their own velocity relative to that
>framework and adjust their time and space measurements in order
>to agree with the arbitrary standard.

If you don't recognize the term "interval" then you should study some
more.  It's a *measured* value, derived from the temporal and spatial
coordinates of two observed events.  It turns out that the interval for
two events is measured to be the same value by every non-accelerating
observer.  We don't need to agree in advance on any arbitrary framework.

>Just look at Mercury's orbit...

Oops, you've gone off the topic here.  Mercury's orbit is *not* well-
predicted by Special Relativity.  It's not the velocity of the orbit
that makes it act oddly, it's its proximity to the Sun and the highly
accelerating nature of the Sun's gravity.  SR breaks down when there
is enough acceleration to worry about.

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level