tlhIngan-Hol Archive: Mon Dec 14 14:19:43 1998

KLBC Translation of: Re: mu'tlhegh ngo'

At 09:22 AM 12/13/98 -0800, you wrote:
>>ben law' jatlh tlhIngan noy (De' qar DIS *De'qarDIS*):
>>
>><jIQub; vaj jIH.>
>>

>>mu'tlheghvam luyajHa'ba' tera'nganpu'... ;)
>
>Hoo hoo!  ben mu'tlheghvam vIjatlh jIH'e'.  ngoHchoH Hoch.  jach <qarbe'!
>mu'tlhegh naQ 'oHbe'!  yIjatlhQo'!>.  wejpuH.  munuQ vIngtaHghachchaj.  pup
>mu'tlhegh: naQbe' 'ach qech Delchu'qu'.  qechna' luyaj ghot puSqu'.  nap
>qech 'e' luHarlaw' HochHom ghotpu' 'ach napbe'qech.  qech 'oSchu' tlhIngan
>mu'tlhegh.  toH!  tlhIngan Hol mu'tlhegh pup law' DIvI' Hol mu'tlhegh pup
>puS!

Hoo hoo! I said this sentance years ago. Everyone smeared it.(not sure on
this bit)
<It is not accuate. It is not a full sentance. Don't speak> they yelled.
Charming. Their whining annoyed me. The sentance is perfect. It is not full
but it very clearly describes the idea. Very few people understand the
definate idea. Most people apparently belive that simple idea but the idea
is not simple. The Klingon sentance clearly represents the idea. So! The
Klingon sentance is more perfect than the English sentance.

>majQa'!
>
>SuStel
>Stardate 98948.7

I hope I got this one right