tlhIngan-Hol Archive: Tue Aug 04 15:48:33 1998

Re: jInmol qep'a' vaghDIch

---"Lt. Cdr. Sarah Barrows"  wrote:

> rInta' qep'a' vaghDIch. Dunqu', 'ej vItIv, net Sov. ta qep'a' vIghaj,
> 'ej qechmey puS vIghaj.
>
> wa': ta qep'a' naQ vIchenmoH 'e' vIHech. tavamDaq bommeymaj,
> mu'qaDmeymaj, Doghbogh Dochmeymaj puS je vIlantaH. qech >
parHa'chugh vay'
> 'ej wa' ta neH, jIHvaD ghItlhnIS.

<taHjaj wo'> ta DangeHchugh bepba' Qanqor.  QIchwIj DangeHchugh
jIjotHa' 'ej ghaytan QIchmeyraj parHa'chu'be' je latlhpu', 'ach 'oy'
wISIQlaHlaw'.  :)  qaSpa' qep'a' wejDIch ta vIneHqu'.  Do' PhillyDaq
jIleng 'ej SaQoylaH jIH.

> cha': mu'qaD veS wIjeSDI', 'e' maja'chuq. *transcript* >
vIchenmoHchugh,
> lI' 'e' Har'a' vay'? *transcript* vIqontaHvIS, qaS nI' poH, 'ach vIqon

(/qaS poH nI'/ - a long time will occur,  /nI' poH/ - the time will be
long.  wa yIwIv.)

> 'e' vItIv.  chaq <HolQeD>vaD lI' *transcript* mu'qaD veS 'e' vIHar.
>
> qechmeywIj parHa'chugh vay', mutungHa' 'e' vItul. jIHvaD yIghItlh!

qechvam vIparHa'.  Perhaps you'd also summarize the discussion in
English, speculating on what makes a good curse and how the rules,
scoring, and betting work.

Speaking of your good ideas, did anyone at qep'a' besides me get to
play with your terrific magnetic syllables?  I wanted to have more fun
with them but the time went so fast. I'm going to make some for myself
and put them on the fridge.  It's a great way to play with vocabulary
and affixes.

> Lt. Cdr. Sarah Barrows, Starfleet
> ------
> Human jIH 'ach tIq tlhIngan rur tIqwIj!
> <I may be human, but I've a Klingon heart!>

/tlhIngan/ isn't a verb/adjective in Klingon, so to say "a Klingon
heart" you need to say /tlhIngan tIq/ "heart of a Klingon" or
"Klingon's heart."

And yes, a possible rejoinder is, /balDaq Dapol'a'?/
==

Qov - Beginners' Grammarian