tlhIngan-Hol Archive: Tue Oct 29 06:05:11 1996

Re: Why . . .?

ghItlh Adrian:
>         I was wondering why each of us studies tlhIngan Hol. I know some of
> us are linguists, but aside from that, why do we spend our energy learning a
> language which we will never really use, when we could be learning a more
> useful one?

meqvam yu'pu' *Joel Anderson*.  yu'DI' ghaH vIjangqu', 'ach chaq tlheghvetlh
DalaDbe', vaj jangqu'ghachwIj vInobqa'.  *Star Trek* luparHa'mo' neH tlhIngan
Hol luHaD ghotpu' 'e' nuja' *Joel.  jIQochqu' vaj mu'mey HoS vIghItlh:

    "Star Trek" vIparHa'bej, 'ach meqvammo' tlhIngan Hol tIgh je vIHaD 'e'
    vItemqu'! batlh vIparHa'mo' tlhIngan Hol vIHaD. "Star Trek" vIparHa'law'.
    batlh vIparHa'qu' jay'! tlhIngan Hol vItu'choHDI' vISaHbe', 'ach "TKW"
    vIlaDDI' batlh vIlegh 'ej SuvwI'na' tIq moj tIqwIj. latlh meqmo' tlhIngan
    Hol vIHaD.  HolQeD vIparHa', 'ej jItaQ vIparHa'. 'ach meq wa'DIch 'oH
    batlh'e'.  Saghchu' jabbI'Idvam. jIQujbe', tIqwIj vIcha'.

SKI:  I study Klingon because I have honor.  Really.  I do it to immerse myself
in the culture and mindset of this noble race, and because it aids me in my
personal pursuit of honor.

taDI'oS vIq, law'wI'pu'vaD Holtej jIH
| Thaddaeus Vick, Linguist to the Masses |    [email protected]  -or-    |
|                                        |     [email protected]      |
| gules on a saltire argent voided azure |                           |
| thirteen mullets of the second. Yeeha. | http://www.crl.com/~dvick |