tlhIngan-Hol Archive: Mon Jun 03 06:28:25 1996

Back to archive top level

To this year's listing

!tlh!FI!SE!EO! On-line Klingon grammar

19960603

tlhIngan Hol ghojwI'pu'!  SaSovmoH Sa' qIQwI'

boneHchugh De'wI'Daq *suomi* Hol pab tISuq
http://www.sci.fi/~pob41/tlingan1.htm  'oH DaqwIj'e'

*svenska* HolvaD pabwIj vImugh vIneH 'ach tuQaHnIS
choQaHqangchugh HIja'!
*svenska* Hol vIyaj 'ach qab 'oH vIghItlh vaj
qajangDI' tlhIngan Hol vIghItlh  (c:}}

tlha' *suomi* Hol *svenska* Hol *esperanto* Hol je

------------------------------ FI ------------------------------

Kotisivultani saa nyt hakea suomenkielisen klingonin kieliopin
- tiedostot paivitetty 2.6.1996
  1. aantaminen, 2. adverbiaalit, pronominit, numeraalit,
  3. liitteet
- Uutta! nyt myos 4. lauseoppi (syntaksi)

http://www.sci.fi/~pob41/tlingan1.htm

------------------------------ SE ------------------------------

Nu far du hamta de nya versioner av mina klingonska filer
(annu pa finska).  Jag skulle vilja oversatta dom till svenska,
men jag behover hjalp, (jag talar bara "skol-svenska"). Tack!

Mi korektis miaj lecionoj de Klingono (en Finna), ankau^ mi
skribis novan sintaksan lecionon. Mi deziras traduki ilin
esperante - Rakontu min, se vi volontas helpi min. Dankon!

Qapla'

Sa' qIQwI'

Back to archive top level