tlhIngan-Hol Archive: Fri Oct 25 18:39:37 2013

[Tlhingan-hol] Story: ghuv = The Recruit - 57

Robyn Stewart ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

Torg recited a replacement proverb after asking maQ too many questions.
--
QeHbe'law' 'eng, 'ach Saghqu' ghoghDaj. jatlh, "torgh, noch Daghunqa'chu'mo'
Qu'maj wIta'ta', 'a macheghtaHvIS QapHa'choH So'wI'maj. vItI'taHvIS nuHotlh

jatlh torgh, "jorbe' rugh peQchem vIchu'Ha'DI'."

jatlh 'eng, "cha DararHa'DI' peQchem Dachu'Ha'be'. peQchem bIrmoHwI' neH
Dachu'Ha'. ghunchoHpu'DI' 'aplo', luj peQchem. ghIq ." jorwI' wab lIng 'eng
'ej Hagh.
--
QeHbe'law' 'eng, 'ach Saghqu' ghoghDaj. . = "Cloud doesn't seem angry, but
his voice is very serious."

 vItI'taHvIS  nuHotlh romuluSngan tengchaH ghIq cha baHchoH. = "As I was
repairing it, the Romulan space station scanned us and then started firing
torpedoes."

Hoch wIjunlaHbe'. = "We couldn't evade all of them."

Sommaj DuQDI' peng, maHegh 'e' wIpIH, 'a jorbe', ghIq jor tengchaH. ="When a
torpedo penetrated our hull we expected to die, but it didn't explode, and
then the space station exploded."

naQtaHmeH Sommaj, Surchem vIchu', ghIq jorneb Duy' QotlhmeH, peng poSmoH
tlhon, 'a 'oHDaq SoH Dutu'." = "In order to keep our hull whole I activated
a forcefield, and then Nostril opened the torpedo in order to disable the
defective warhead, but he found YOU in it."

jatlh torgh, "jorbe' rugh peQchem vIchu'Ha'DI'." = "Torg said, "The
antimatter didn't explode when I turned off the magnetic field."

jatlh 'eng, "cha DararHa'DI' peQchem Dachu'Ha'be'. = Cloud said, "When you
disconnected the torpedoes you didn't deactivate the magnetic field."

peQchem bIrmoHwI' neH Dachu'Ha'. = "You turned off only the magnetic field
cooler."

 ghunchoHpu'DI' 'aplo', luj peQchem. = "When the container has warmed up,
the magnetic field fails."

ghIq ." jorwI' wab lIng 'eng 'ej Hagh. = "And then ..." He made an explosion
sound and laughed.

--
This has been the second to last installment. I hope someone has enjoyed it.