tlhIngan-Hol Archive: Tue Oct 22 22:54:06 2013

[Tlhingan-hol] Story: ghuv = The Recruit - 55

Robyn Stewart ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

Torg waits for maQ's reaction to his story.
--
qagh jul. jatlh, "yIja', maQ. vIt qotlh." loQ QeHlaw' jul.
purqu' maQ ghIq rechqu'. QuchHa'law'. bItchoH torgh. jatlh maQ, "tlhoy Qatlh

jatlh, "yIja', maQ. vIt qotlh." = "She says, "Tell him maQ. He deserves the
truth."  (Or "say it, maQ").

loQ QeHlaw' jul.  = "Sun seems a little angry."

purqu' maQ ghIq rechqu'. - pur = inhale; rech = exhale. "maQ takes a deep
breath in and out."

QuchHa'law'. = "He seems unhappy."

bItchoH torgh. = "Torg starts to get nervous."

 jatlh maQ, "tlhoy Qatlh Qu'lIj 'e' wISov. = maQ says, "We know your task
was too difficult."

maHvaD 'Iq je neghvetlh. = "Those soldiers are too many for us, too."

narghmeH mIw wISImlaHbe'. = "We can't calculate a way to escape."

tlhIngan wo'vaD lo'laHqu'mo' beqpu'wI' po', vIwoD net chaw'be', 'ach Qu'maj
wIchavmeH nochvetlh ghunnISqa'lu'mo' 'ut Qu'lIj. = "As my skilled
crewmembers are very valuable to the Klingon Empire, it is not permitted for
me to throw them away, but as those sensors had to be reprogrammed in order
for us to accomplish our mission, your task was essential."

- Qov