tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 01 08:47:04 2013

Re: [Tlhingan-hol] Hu vISuch

De'vID ([email protected])

naHQun:
> Hu maSuch qorDu'wI'.

Aside from the fact that {wI-} should be used instead of {ma-} when
the verb has an object, is the subject of this sentence actually "we",
or is "my family" really an "it"?

I think it needs to be one of the following:
Hu Such qorDu'wI'.  (It may be ambiguous with this sentence whether
the speaker is included.)
Hu wISuch jIH qorDu'wI' je.

naHQun:
> ghotI', bIQDep, norgh, vIghro''a', bo'Degh, je matu'.
>
> norgh yach be'nalwI'.

gheghqu'be''a' DIrDaj? be'nal ghop pe'be''a'?

naHQun:
> *polar bear* yach puqbe'wI'.

ghaytan Ha'DIbaHvaD {tera'ngan mIl'oD chIS} Dajatlhchugh yajchu' Hoch.

> pItSa' chab maSop.
> 'ej qo'la' 'awje vItlhutlh.
> ('ach 'up 'awje tlhutlh puqbe'wI'.)

There's a Terran soft drink called "7up". Some transcription systems
use "7" to represent the glottal stop. When I read {'up 'awje'},
that's what I thought of.

naHQun:
> tugh Hu machegh.

maj.