tlhIngan-Hol Archive: Tue Jan 22 09:28:29 2013

Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: muv

Steven Boozer ([email protected])

One from last week I missed...

> Klingon Word of the Day for Monday, January 14, 2013
>
> Klingon word:   muv
> Part of speech: verb
> Definition:     join

Used in canon:

batlh maHeghbej 'ej yo' qIjDaq vavpu'ma' DImuv
Then we die with honor and join our fathers in the Black Fleet... (Anthem)

jolbogh ghom wa'DIch DamuvlaHmeH De' DaneHchugh, Se'vam yIjIHtaH
Stay tuned for information on how you can be among the first to beam aboard! STX

Qang QanmeH yan 'ISletlh Damuv 'e' wIvlu'.
You are chosen to serve on the Yan-Isleth and protect the chancellor. MKE

may' DaQap, vaj betleH 'obe' Damuv 'e' Daqotlh.
Win battle and earn entrance into the Order of the Bat'leth. MKE

yab matlh muvchuqghach Sorgh vay' 'e' vIbotjaj.
Let me not to the marriage of true minds admit impediments. (Sonnet 116)

muvchuqmeH yabmaj porghmaj je
  muvchuqqa'meH porgh qa' je
  moQbara' tonSaw' DIlo'jaj
Let us join our mind and body
  In the forms of the mok'bara,
  To reunite body and soul  (PB)

Similar verbs:

rar 		connect, attach
bagh 	tie
jeS 		participate
tay' 	be together, be united
tlhej 	accompany
DuD 		mix, stir

Related words:

muvmoH  	recruit (v)
muvtay   	initiation, induction ceremony, initiation rite (n)
muvwI'  	suture (n)
  tuj muvwI' 	thermo-suture (device?)

--
Voragh