tlhIngan-Hol Archive: Fri Jul 27 08:20:26 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh loSmaH vagh: tlhogh lopno'

Qov ([email protected])

Mahoun's communications officer, on finding out that her boss was, unexpectedly, both alive and married, insisted that there must be a party, and put him on hold.

CONTENT: Hey! it's a wedding reception. There's an astonishing lack of violence, death and gore. Not even any sex or nudity or coarse language. There is a surprise, for most people, though.

245 tlhogh lopno'

jabbI'ID yevHa'DI' jatlh QumpIn , «cherlu'ta'. vengHomDaq Qe' nIv wIlo'. bebDaq raSmeymaj lutu'lu'.»

lopno' cherchoHDI' Emlye mevlaHmo' pagh, bepbe' Mahoun. jatlh, «ghorgh qaS? jeS tlhIngan juppu'wI' 'e' bolaj'a'?» DaH HaStaDaq qevtaH Mahoun, Mossam, Qa'bar, qaH'eng, 'eSSIm, Qugh je.

jatlh QumpIn, «DaH qaS. jeSlaH Hoch juppu'lI'. pa' Salegh! SoHvaD QumwI' chu' vIqem. yIchIlqa'Qo'!»

rInDI' jabbI'ID, tlhe''egh Mahoun 'ej jatlh, «tlhInganpu' quv, tlhogh lopno'majvaD SujeSqangchugh tuquvmoH.»

jatlh qaH'eng, «wej rIpDuy DeghvaD SeHlaw bobcho' vIlISchu'ta'. lopno' bocherDI' Sulumbe'bej.»

jatlh Mahoun, «chaq SoHvaD may' rur. vay' Suv neHDI' tlhIngan, Suv. SuloSbe'. lopno' qelDI' yelwIyyItngan, lumbe', qar'a'?» Hagh 'eSSIm 'ach qaH'eng monHa'moH qech. jatlh Mahoun, «rInDI' Qu'lIj ghomuv. ngajbe' yelwIyyItngan lopno'. cheghchugh 'orwI' yoH, yIqem je.»

Qe' lujaH Mahoun, 'eSSIm, Mossam, Qa'bar, Qugh je. may'mo' Duj Dechbogh yav Qaw'lu'chu'pu'. 'eSSIm yotlhmey ngu'laHbe' Mahoun. jatlhbe' 'eSSIm. 'IQbe'law' 'ach juHDaj, Qu'Daj je luQaw'lu'pu'mo' 'IQ 'e' pIH Mahoun. DaHjaH wa'logh tlhIngan 'IQ QeHqu'moHpu'mo' Mahoun, jatlhbe'. Qe' lu'elDI' beb luSIchmeH letlh lutoS. qach Subqu' 'oH Qe'vam'e'. naghmey lo'pu' mutlhwI'pu'. bebDaq lavmey 'IH, Hewmey, raSmey, quSmey, nay'mey law' je lutu'lu'. SaH HochHom Mahoun yaSpu', Sungpu' je. lavmeymo' SIbI' Mahoun, 'eSSIm je leghbe' mebpu' 'ach HoDchaj luleghDI' jach yelwIyyItnganpu' 'ej Hoy'qu'. Heghpu' Mahoun jatlhlu'mo', wanI' 'IQ luloprupchoHDI' qaS wanI' Quch.

HIvje'mey 'IHDaq Dargh bIr, HIq je lujablu' 'ach bIQ maS Mahoun[317]. Mahoun luyu'qu' beqpu'Daj. qaSpu' nuq?

«peloS, peloS!» jatlh Mahoun, «tlhIHvaD lut vIja'. wa' jaj loD maghmo' maqoch, loD ghImlu' ....» Hagh beq. 'eSSIm, Qa'bar je lIH Mahoun. chaHvaD beq lIHDI' Mahoun, DachwI'pu' tu'. EmlyevaD jatlh, «tlhInganpu'mo' jeSvIp'a' 'op?»

jatlh QumpIn, «naDev Hatmo' toy'wI''a'pu' jeSlaHbe'. Duleghqa' neHqu' Thrxan.»

jatlh Mahoun, «toy'be'mo' 'ej DIngevlI'be'mo', SaHchugh SaH 'Iv? chay' toy'wI''a'qoqpu'ma' ghov Sung? DeS DIrmaj lulaDlaHbe' chaH. jeSjaj Hoch!» Duj rI' QumpIn 'ej pawchoH latlhpu'.[299]
---
SKI: Mahoun, his crew and the Klingons party on the roof of a local restaurant.
---
[317] I'm reminded of the "milk-and-coffee" riddle from the mailing list last year. I intended these to be separate choices of beverage, but you know, it doesn't matter a lot if it's a combination. [299] Just something you probably didn't pick up on about Yelwitian society. Or maybe you did because ... Mahoun got his teenage job at the spaceport because it was a Federation joint venture and the Federation wouldn't brook slave labour. Mahoun and his lawyer congratulated themselves on scoring a free slave complete with a transport permit. I mentioned that a member of Mahoun's crew came from a slave refuge. I just let you assume that she was a former slave. But remember, if you get a pet from an animal rescue shelter, in a society where it's normal to have pets, it's still a pet.

Also, I decided not to put it in the story, but there's a reason, other than extreme willingness to party, that Emlye was able to establish a party faster than I can clean my kitchen. Anyone see it? There are a couple of hints left in.