tlhIngan-Hol Archive: Wed Jan 11 06:17:55 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh cha'maH loS: <QuSHey>

Qov ([email protected])

ghutar volunteered to show vajar the way to the washroom<br>
---<br>
QuSHey<br><br>
jatlh ghutar, ?nIbuQbogh QuSmey vIcherghQo'. poS yIghoS.? wa'Hu' QuS
qelbe'qu'law'taH. QuSwI' ghaHchugh tojwI''a' ghaH je. chaq tarmo'
lIjchu'pu' lagh.<br><br>
jatlh vajar, ?HoD HoHrupchugh betleH yanbogh SuvwI' Qup bImun'a'??[89]
jejmo' vajar ghogh, qIm ghutar 'ej pay' yajchoH.<br><br>
jatlh ghutar, ?Qo'! HISlaH 'e' vIHech. vIta'Qo'. vImunbej. jIQuSQo'!
Duja''a' Hota'ro'? muyajHa'law' jay! HoD! jImatlh 'e' vI'Ip.? <br><br>
jatlh vajar, ?yIQIj.?<br><br>
jatlh ghutar, ?wa'Hu', SuQortaHmo' 'ungya Sogh SoH je, moch Hegh
vIqelchoH. tlhIbchoHchugh mochwI' pagh matlhHa'choHchugh Qu'wIj 'oH
Heghvetlh'e' 'e' vISov. reH Qu'wIj vIta'rupchu' vIneH. vIta'Ha'chugh
vIquvHa''eghmoH. Hota'ro'vaD jIghel, 'ach muyajHa'. reH Duj Hub neH.
DuHubchoH.?<br><br>
jatlh vajar, ?qatlh DeSwIj rIQ boqel? DaH HoSchu'.? tobmeH ghutar DeS
mupmeH ro' lo'. Sub ghutar Somraw. <br><br>
puchpa' lu'el.[88]<br><br>
jatlh ghutar, ?cha'logh Daghor 'e' vIja'be'. rInDI' may' Homvetlh
Daghorpu' 'e' wISov Hoch. qatmeH baS lo' Hota'ro' 'e' DalIj'a'? ngugh
Qapbe' ghopDu'wIj.?<br><br>
jatlh HoD, ?DaH Qapchu''a'??<br><br>
jatlh ghutar, ?wej pup 'ach DaHjaj betleH vIlo'laHchu'mo' jIbepbe'.
nuHwIj vI'uchqa'laHmo' jIbelqu'.? <br><br>
jangchu'be'ta' ghutar 'ach DIvbe'law'. QuS Hota'ro' ghutar je 'e' pIHbe'
vajar 'ach reH yepnIS HoD. wa'maH Hut ben pajDI' HoD 'utlh, yaS wa'DIch
HoHta' matHa', ngugh HoD gheSpu' matHa' 'ej yaS wa'DIch gheSpu' vajar.
vaQ matHa'/HoDvetlh. potlh vavDaj. qaSpu'DI' wa' DIS, Duj chu'
Suqpu'--*Dugh* 'oH Dujvetlh chu''e'. ngugh So'wI'Daj QaQ law' Hoch QaQ
puS. qaStaHvIS cha' DIS *Dugh* ra' HoDvetlh, ghIq HoH jagh beH tIH. HoD
nISwI' woHta' vajar 'ej yovtaH beq 'e' Dev. ramvetlh *Dugh*
lutIjqa'taHvIS, &lt;vajar HoD&gt; jatlhDI' DeghwI', *Dugh* HoD gheSpu'
pay' 'e' tlhoj.<br>
----<br>
SKI: vajar and ghutar chat about what the captain overheard.<br>
----<br>
Hota'ro' showing him where the toilets were. I only changed it because I
decided I wanted ghutar's side of the story first. The cultural baggage
we haul around amuses me. They were halfway done the hall before I
realized I was mentally looking for a door with a little man symbol on
it. Do Klingons have sex-segregated toilet rooms? I doubt it. We know
they have toilets, and toilet rooms. So Hota'ro' would have followed him
in and no doubt kept talking as she would were he using a drinking
fountain or having a snack. I bet she pulled up her paH bID and pissed
against the same wall, or however the toilets work on a Klingon
battleship. Lacking the required verbs, I skipped that part, regardless
of who accompanied him to the can. Klingons, I've decided, are, unlike
most human males of my culture, so manly that they can sustain
conversation and pee at the same time.<br>
[89] I laugh that it's the V2 suffix here that disambiguates the -bogh
clause.<br>
----<br>
I'll tell you the part of this 'ay' that makes me laugh the most, if no
one else points it out first. <br>