tlhIngan-Hol Archive: Wed Apr 25 07:52:54 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh SochmaH cha': qav'ap may

Qov ([email protected])

vajar, Hota'ro' and ghutar have been telling battle stories to the appreciative audience of 'eSSIm.
----
172
qav'ap may

Sotlaw' Hevpu'bogh much 'eSSIm. rInDI' Mahoun bom, jatlh vajar, "yoHpu' novvetlh SuD. tlhIngan quv yajlaw'. mawuntaHvIS nuvuv. bortaS nejbe'law' nughDaj."

jatlh 'eSSIm, "jaS lunej. bortaS lughItlhmeH 'Iw lulo'be'. vIyajbe' jIH 'ach yonlaw'taH. DuqeHbe'law'. Huch neH neH."

"Huch 'ar?" jatlh vajar. HaSta cha' 'eSSIm. DIvI' Hol, Hol ghovbe'bogh vajar je lo'lu'ta' Suy, 'ach Huch 'oSmeH ngoqmey'e' ghovlaH De'wI' lo'pu' je. qutlhbe' 'ach may qav'ap. "vIDIl," jatlh vajar. "batlh vangta'. yuQvamvo' Huch vIngeHlaH'a'?"

"ghobe'. tlhoy lutlh. baS Huch neH lulo'. 'ach Huch QaymeH chaw' lajbej maHun. DaH yuQvam bavtaH DujDaj," jatlh 'eSSIm.[243]

"mejnIS! SaH 'e' Sovbe'nIS qImyal Sa'," jatlh vajar. qama'vetlh boplaw'mo' qImyal yu'taHghach, tugh Mahoun je yu'choH 'ej tlhIngan wo' HoD ghaHbe'mo' rallaHbej mIwmey.

"Sov qImyal Sa' 'ej qay'be'," jatlh 'eSSIm. "ghoqwI' ghaHbe' 'e' vI'ol. bavchoHDI' may'Duj loQ ja'chuq Mahoun qImyal Sa' je. qImyal Sa'vaD tu'lummey ngevta' 'e' vIHar. Supawpa' Mahoun vIrI'. DuqIHrupqa'.[191] qatlh qImyal Sa' Davoqbe'?"

'eSSIm voqbe'mo' vajar Hoch QIjchu'be'. jatlh, "tlhIngan matlh jIH 'ej wo' vItoy' 'ach pIHtaH. nunuDchu' 'e' wISap 'ach yapbe' jay'! De' pegh vIghaj 'e' Har. Mahoun boplaw'."

loQ 'eSSIm bItmoHlaw' De', 'ach jatlh, "QI' DujDaq jIlengDI' reH pIH ra'wI'pu'. reH porghwIjDaj lunuDchu' 'ej jISapbe' jIH. muyaj Hota'ro' jIjatlhDI', <vay' Hutlhlaw' HotlhwI'meyvetlh lo'bogh 'op loDpu''e'>[157]." Haghbe'DI' Hota'ro' qech van 'eSSIm. jatlh, "betleHmey botlhapta'. SuSuv 'e' boHech'a'?"

"mawam wIneH!" jatlh ghutar. Qochbe'qu' Hota'ro'.

jatlh 'eSSIm, "Sulaw'mo' Mahoun boghIj. vajar neH Suchqang."

SIbI' wamrup Hota'ro' ghutar je. chaHvaD QumwI' nob vajar ghIq ngem Daq'e' chupbogh 'eSSIm lughoSchoH.
----
SKI: Essim sends Hota'ro' and ghutar away so as not to scare Mahoun when he meets vajar "for the first time again."
----
[243] I do not envy the the task of Mahoun's accountant and security, tracking the currencies and means of financial transfer amongst the planets where they trade. There isn't ANY means of payment that is everywhere he wants to be. And tax records? [191] DuqIHqa': weird but in this case appropriate, seeing as the first meeting was through prison bars and they never knew each other's names. [157] Just in case anyone thought there was some kind of special persecution when the Dugh crew got searched. Nope. I simply can't imagine Klingons being so precious as to gender match searchers and searchees. I've waited next to a millimetre scanners for a female TSA agent enough times that I'd rather just be searched by the first person available, and I'm not even a Klingon.
----
And, believe it or not, I am not deliberately toying with the reader in not getting everyone in the same place at once. I originally wrote this with everyone there, but a) it was a lot of Klingons for Mahoun to be alone with and b) I have something else that needs to get done in this context.