tlhIngan-Hol Archive: Wed Sep 28 13:10:45 2011

Re: [Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wejmaH Soch

Robyn Stewart ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

toH, DaHjaj jIghIH.

Sent from a mobile device through a temporary connection.

On 2011-09-28, at 13:32, "ghunchu'wI' 'utlh" <[email protected]> wrote:

Mostly grammar nitpicks...

On Wed, Sep 28, 2011 at 2:02 AM, Robyn Stewart <[email protected]> wrote:
ngugh yaS wa'DIch je qIp neH vajar.

Unless you meant "the officer and the first", {je} here should go
after the verb.

I'm doing that too much. I keep wanting it to act like neH. I'd better stop that.

...'ej mIch loS vagh je naw'laHbe' vay'.

I think you need to say {mIch loS mIch vagh je}. Numbers used as
labels like this don't act like nouns the way ordinal numbers can.

bIlugh.

jatlh DeghwI' "HoD, chay' chora'? ghochmajDaq machungqa' DaneH'a'?"

jangmeH HoD jatlh "He wIghochchu'meH chuyDaH yIlo', 'ach lughchoHpu'DI' He

I don't see how {-choHpu'-} adds anything useful to {lughDI'} in this sentence.

Good point.

chung 'e' yImev. Duj Dotlh yIjIH."

{chung} is missing a prefix, no?

chung Duj. nuq mojaq Dachup?

tagha' jatlh HoD "'ungya, pa'wIjDaq."

I do hope 'ungya spent time as a tactical officer before being promoted.

Do'Ha' 'ungya is the product of both nepotism and educational inbreeding.

mIch vaghDaq pIvghor Hongghor HIchDal je
lutu'lu' ghaytan QIHmo' poSchoHpu' lo' law' lojmItHom, vaj ghaytan Dechbogh
Som QIHlu' je 'ach meHvo' Som QIH lupojlaHbe'.

I get lost somewhere in the middle of this overlong sentence. There's
missing punctuation, or a problem with Type 9 verb suffixes, or both.

Or a cut/paste problem. I'll investigate when I'm not In a cab.

DaH pab vIbuSbe' 'ej lut vIbuSqa'.

mIch loS Qugh lupojlaHbe' 'ej lutI'laHbe' 'ej
luyajlaHbe'.

'ej puch lulo'laHbe', 'e' yIlIjQo'.

Sengvam vIqelta'.  yIloS. bIHagh 'e' vItul.

"vItlhe'qu' DaneH'a'."

chaq jatlh tlhIngan <qaluH DaneH'a'>.

'oy' je.

rav bejchoH HoD. "bIlugh 'ungya. pe'vIl mu'qaDmey tIbach."

nuqjatlh? DeghwI' Qob qaD net Hech'a'?

chaq mu'meyvetlh vIwIvHa'. taHtaHvIS lut vIchoH 'e' Dachupchughcxf

-- ghunchu'wI'