tlhIngan-Hol Archive: Sun Oct 30 07:02:32 2011

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay javmaH chorgh: <burghDaq qugh mangghom>

Qov ([email protected])

Writing stories is really really fun. I think I may try doing one in
English next. I'm learning as I go along and I translated some parts for
a writer friend who has been giving me tips, so here's hoping this the
best 'ay''a' yet. It has fewer meetings, less discussion of error logs,
more violent killings and less technical exposition than any previous
one. I made a rule for myself that if anyone started talking too much,
BAM something had to happen. I warn you in advance that there is blood
and/or guts in almost every 'ay'. You're okay with 'ay' wa': only
disgusting food and not thoroughly described, but after this the verb
ghay comes in really handy. Of course the food *Klingons* find disgusting
isn't that bad by our standards.<br><br>
I'm still figuring out how I will accede to a request to preserve my
self-indulgent comments and footnotes in the blog version at
http://nuqbopbom.blogspot.com</a> I'm also going to write some beginners'
summaries of the 'ay''a'mey. If they prove useful, I might start writing
beginner summaries for all the 'ay'mey.<br><br>
As you may recall from 'ay''a' wej, the Klingon Scoutship *Dugh* is badly
damaged from an onboard explosion, Captain vajar has a broken arm, the
engineer ghIrel was killed, and yeoman ghutar's hands were severely
damaged in an extravehicular mission. Gee, I'm making previous episodes
sound more exciting than I think they actually were. They also talked a
lot. Ensign Hota'ro' is uninjured by events. Thus far. :-)<br><br>
'ay''a' vagh<br><br>
'ay' javmaH chorgh<br><br>
&lt;burghDaq qugh mangghom&gt;<br><br>
*Dugh* meHDaq mobtaH ghutar 'e' Sov HoD. meQpu'bogh ghopDu'Daj taDmo',
qaDpu'bogh Qu'mo' je ghaytan 'oy' 'ej Doy'. Sonqang HoD 'a Ha'quj
nge'be'meH, HoD pa'Daq ratlhtaH, Duj 'IjtaHvIS. poSchoHlI' meH 'o' lojmIt
'e' Qoy. SoQchoH. jatlh ghutar ghogh. ?vISov. tI'meH laghchoHpu' HoD 'ach
mIch vaghDaq tI'meH 'ay'mey lutu'lu'mo' rInbe'.?<br><br>
meH 'elba'pu' Hota'ro' 'ach ghoghDaj tam QoylaHbe' HoD. Soj vutmeH jan
luqelba'lI'. qaStaHvIS chach, Duj bIQ polmeH, bIQ pat chu'Ha'ta' HoD.
QaDchoHchu'pu'mo' janDaq meQ'eghpu' bIQ tujmoHwI'. <br><br>
QuchHa'law' Hota'ro'. mu'meyDaj QoylaHbe' HoD 'a wabmey 'up
jatlh.<br><br>
jatlh ghutar ?nuq Datlhutlh? bIQ?? janglaw' Hota'ro', jatlhqa'mo' ghutar
?lu'. vaHwIjvo' yItlhap.? pay' meHDaq vIng nISwI' 'e' Qoy HoD. qaStaHvIS
wa' lupHom vangchoH HoD 'a pu'HIchDaj lelpu'pa', ghu'na' tlhoj. taghpa'
yaH poHDaj reH qa'vIn tlhutlh Hota'ro'. tujmoHmeH, ghutar nISwI'HIch
nojta'. meqDajmo' Hoy''egh HoD. jatlh ghutar ?jIHvaD nay' yItujmoH je.?
yev. ?jISaHbe'. 'up Hoch.? meH mejqa' 'ej 'elqa' Hota'ro'.<br><br>
jatlhqa'law' Hota'ro' 'ach tlhoy tamtaH ghoghDaj.<br><br>
?lu'? jatlh ghutar. Duj Dotlh ja'choH. tlhoS Hagh HoD QIH tetlh
'IjtaHvIS. qay' nuH, Hongghor, pIvghor chuyDaH, noch, Som, Soj vutwI'
jan, puchpa' je. natlISvetlhmo' Hagh Hota'ro' 'ej vay' tlhob. jangmeH
jatlh ghutar ?jolpa'Daq tu'lu'. 'a wIQolpa' QaDnISchoH, bIQ wIpolnISmo'.?
jatlhtaHvIS ghutar vIngqa' nISwI' HIch. Duj Dotlh naQ ja'lI' ghutar.
jatlh ?buy' ngop: meHvo' nIH begh chu'qa'mo' HoD, DaH qay'be'.
chu'Ha'chu'mo' chuyDaH qay'qa'be'taH je.? ghutar Sonba'lI' Hota'ro'.
pay' meHvo' ghum Qoy'lu'. DaH Hota'ro' ghogh QoylaH. ?chol DujHey! botjan
vIchu'! weHwI'pu'!?[2]<br>
----<br>
SKI: Hota'ro' relieves ghutar on watch and then reports an attack on the
ship.<br>
----<br>
[2] I originally had no idea why I wrote this chapter this way. I seem to
love telling a story obliquely, and to give you the chance to figure out
what is going on along with vajar. And then many chapters down the road
it became useful to the story. <br>
----<br>
*Dugh*Daq wej yaH poHmey cherta' HoD. reH meH SeH vay' 'ej reH Qongbe'
wa' latlh nuv. len neHchugh meH SeHwI', lIw rI'. HoDvaD yaH poH le'
tu'lu'be' 'ach pIj Qongbe'taHvIS, meH SeH. yaH poHmeyvam nIS wanI'mey
'ach QonoSwIjDaq DaleghlaH. pa' *Dugh* pu'jIn tu'lu' je 'e'
boSov.<br><br>
http://1.bp.blogspot.com/-qd9AZJffcS4/Tozhw3NnWyI/AAAAAAAAAGQ/zCEj_nEYQXg/s1600/yaHpoHmey.jpg</a>