tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 22 17:24:31 2011

Re: [Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' HutmaH wa': <ngoD tetlh>

Qov ([email protected])

At 13:14 22/11/2011, you wrote:
On Tue, Nov 22, 2011 at 11:10 AM, Qov <[email protected]> wrote:
> Qul yaHDaj retlhDaq jolpu' varSajIy. DotlhDaj chov 'eSSIm.

'eSSIm hasn't been mentioned for a while, and you wouldn't think a
delay of two more sentences would be a problem, would you? The {-Daj}
on the second word is reaching for a noun to relate to, and the
Farsajii gets in the way.

vIqel ghItlh vI'oltaHvIS 'ej vIlaj 'e' vIwuq. 'ach SoHvaD loQ qay'mo' vIchoH. DaH:

Qul yaHDaj retlhDaq 'eSSIm jolpu' varSajIy. DotlhDaj chov.

> SIgh'eghbogh Hap lIng porgh.

SIgh'egh'a' Hapvam? Huj qech. lIngwI' porgh SIgh'a' Hap?

bIlugh. vIQIjchoHDI' vIparchoH.

DaH: porgh SIghbogh Hap lIng porgh.

> nav woH 'ej ngoDmey qonchoH.

chaq ngoDmey gher.

chaq. vIchoHta'.

> nach DuQwI' Hutlhbogh 'anDorngnan rur yelwIyyItngan.

DuQwI' permo' ghaH jIHagh.

Hey antennae, both electronic and biological have been on my wishlist for a while. They come up a lot in this story, so if you have better or just alternate suggestions, please send them along.

> ngoD cha': Sotlaw'Hey[68] HIjta' Mahoun. Sotlaw' tlhIngan tlharghDuj.

mu'qIDna' vIparHa'.

jIqID 'e' vInIDbe'!  nIS rurbogh DIp.

> tlhIngan Hol tlhIbHa' jatlh Mahoun...

tlhIblaH'a' Hol'e'? jatlhwI''e' Del mu' 'e' vIpIH jIH.

muSIgh DIvI' Hol. Either the accomplishment or the accomplisher can be competent when I speak.

DaH: tlhIngan Hol jatlhDI' Mahoun tlhIbHa'.

> ngoD loS: cha'Hu' pujqu' 'e' Da Mahoun 'ach DaHjaj HoSqu'.

vIt'e' 'oSbogh ngoDqoqvam wej tlhojba'.

HoS 'eSSIm 'e' Sovmo' jaS Qubbe'.

> nongDI' tlhIngan, SIghbogh Hap lIng je porgh.

jaS DaDelchoH 'e' vItu'.

DamaS'a'?

> DuH wa': ...ghoqwI' tlhIb ghaH...
> DuH cha': ghoqwI' po'qu' ghaH.
> latlh DuH SImlaHbe' 'eSSIm.

latlh vIqellaH jIH: tlhoy pIH 'eSSIm.

ngugh valqu'be' 'eSSIm 'e' Dachaw'nIS. nepbe'bej Mahoun 'e' DaSov, 'ej qen tlhoS Hegh 'eSSIm. jotbe'.