tlhIngan-Hol Archive: Sun Nov 20 06:53:59 2011

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' chorghmaH Hut: <be' Qoy>

Robyn Stewart ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

This is slightly longer than usual installment, but if you've read this
far you can handle an extra fifty words. It also includes violence, blood
and possibly challenging ethics.<br><br>
vajar flew into a rage and locked the doors either side of the crew after
overhearing what sounded like plans to mutiny.<br><br>
89<br><br>
jatlh 'ungya ?vajar! be' DaQoylaHbe''a'? Dubopbe'.?<br><br>
jatlh ghutar, ?HoD DagheSrup'a SoH??<br><br>
QumwI' lIS HoD 'ej pay chuSqu'. jatlh Hota'ro', ?HoDma' vIHoHQo'. batlh
nuDev. nuSaH. ngoy'. maw'be'. vajar HoD vItoy'rupchu'.?<br><br>
?nepchoH! nutoj!? jatlh HoD. ?vIHoH! 'urmang!? pe'vIl QumwI'
chu'Ha'.<br><br>
ghutar ghogh Qoyqa'. QumwI'vo' luQoybe'. lojmIt wa' 'emDaq ghaHtaH. jatlh
?ngaQtaH.? <br><br>
HoD tlhejmeH vIHchoHDI' 'ungya jachqa'taH. beymo' tlhoS QumwI' Qoybe',
HoD rI'DI' Hota'ro'. jatlh ?HoD, reSuj wIneHbe'. Hov ghajbe'bogh ram rur
pegh ghajbe'bogh jaj. ma'el 'e' yIchaw'neS.? SoQvetlh'e' pIHbe'pu' HoD.
jangpa' HoD jatlh yaS wa'DIch ?Hota'ro', be'oy, HIghoS.? <br><br>
?lojmIt yIngaQHa'moH,? jatlh Hota'ro'.<br><br>
?yIpoSmoH,? jatlh 'ungya 'ej jachqa'be'meH rIlwI' chopchoH.<br><br>
qatlh vIngaQmoHta'? ghel'egh vajar 'ej lojmIt poSmoH. 'el ghutar,
Hota'ro' je. ravDaq QottaH 'ungya. nIvnav yopwaH neH tuQtaH. HeDajDaq 'Iw
HuH je ngoHlu'. He'So' porghDaj. SIbI' 'ungya ghoS Hota'ro' tlha'taHvIS
latlhpu'. ravDaq yaS wa'DIch luDech. jatlh vajar, ?Hota'ro', taj
Daghajbogh poQ.?<br><br>
?SoSnI'lI' taj, qar'a'?? 'ungyavaD jatlh Hota'ro'. Qochbe' 'ungya. taj
lel Hota'ro' 'ej HoDvaD nob. HoDvaD jejmeH nagh nob ghutar. taj
jejchoHmoH HoD. 'ungya DeS yach Hota'ro'. <br><br>
?taj yItlhap,? jatlh HoD 'ej taj jejqu' much. nogh 'ungya 'ej rIlwI'
choptaH. 'oy' wab mach lIng HughDaj ghIq taj 'uchmeH ghop SIch. loj
rIlwI' 'ay' Qav. regh ghop 'ej wuSDu'Daq 'Iw Doq tu'lu'. 'oy''a' SeHmeH
rIlwI' chopchu'ta'. <br><br>
taj 'uchchoH 'ungya 'ej taj ret'aqDaq latlh ghop lan je. 'ungya
ghopDu'Daq ghopDu'Daj lan HoD 'ej roDaq Daq qar HotmeH taj Dev. jachchoH
'ungya 'a wej taj DuQchoHta'. SeH'egh. taj yuvchoH 'ach nechchoH.
ngaDqa'moH HoD. ?mInDu',? jatlh. poStaHmeH 'ungya' mInDu' 'uchchoH
ghutar. DuQ'eghmeH 'uyqu' 'ungya. DIr SIjlI' taj 'e' lubej. 'etlh
waQbe'meH joQ DevlI' vajar. DuQ 'ej tIq 'el.[43] reghqu'choH.
boQwI'pu'Daq ghay 'Iw. jachqa' 'ungya 'ej jachchoH je latlhpu'. tIq 'ay'
vaghDIch SammeH taj tlhe'qu' vajar[46] 'ej ghaybe'choHDI' 'Iw taj lel.
taj Say'moHmeH tlhayDaq ngoH vajar. jachbe'choHpu' 'ungya 'ach taH
latlhpu' beymey.[44] ghuHmoHmeH 'ej Sotmo' 'ej DunHa'mo' wanI' qaStaHvIS
poH nI' jachtaH. 'oy'choHDI' HughDu' tamchoH. bejchuq. chaHDaq 'ungya 'Iw
lulegh 'ach jatlh pagh.[45]<br>
---<br>
SKI: vajar does as his first officer suggested.<br>
---<br>
[43] I don't know how a single stab wound works versus with the much
touted bIraqlul, so this is my version. <br>
[44] Hmm. I started with &lt;mevDI 'ungya bey, lutu'be'&gt;, but then I
asked myself What is the object of tu'? Do I mean tu'be'? So then I
changed it.<br>
[45] If you're not up on your Klingon culture-- I haven't watched the
referenced episode myself-- you may need to note that I'm drawing on
descriptions of the ritualized form of suicide that is acceptable in
Klingon culture. Offing yourself with a disruptor is dishnourable. So is
screaming in pain lying on the floor begging for the ritual and probably
screaming during the ritual, but I rather suspect that screaming of ones
companions to warn the Black Fleet of the coming of another warrior arose
out of an attempt to protect the honour of the dying. Actual assisted
suicide by stabbing is rarely going to match the idealistic ritual.
http://www.tvacres.com/death_misc_klingons.htm</a> <br>
[46] I had a point here regarding the xiphoid process but then I realized
that I was probably wrong, and that I just wanted to say ?xiphoid
process? so I cut it down to this: xiphoid process. </body>