tlhIngan-Hol Archive: Tue Jan 06 13:22:49 2004

Re: time

d'Armond Speers, Ph.D. ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

[email protected] wrote:
> could someone email me with the word for time? i can't find it.

We have the verb {poH}and the noun {poH}.  I don't think we've seen the verb
in canon (though I'm sure to be corrected if I'm mistaken).  Examples of the
noun {poH} could be inferred from "century" and "generation":

TKW p. 155
{qaStaHvIS wej puq poHmey vav puqloDpu' puqloDpu'chaj je quvHa'moH vav
quvHa'ghach}
The dishonor of the father dishonors his sons and their sons for three
generations

S8
{betleH

qaStaHvIS wa'maH puq poHmey, wo'rIv batleH ghaj qorDu'Daj.  nuja' tlhIngan
wIch ja'wI'pu' yIntaHvIS qeylIS'e' lIjaHbe'bogh vay' batlh 'etlhvam
chenmoHlu'pu'.}

Bat'telh, Klingon Sword of Honor

Worf's bat'telh has been in his family for ten generations.  According to
Klingon legend, this sword of honor descends from the time of Kahless the
Unforgettable.

S15
{tlhIngan may'Duj, qItI'nga

wa'DIch tlhIngan Dujmey luleghlu'pu'bogh rur qItI'nga' Duj tera' vatlh DIS
poH cha'maH wej HochHom lo'lu'taH.  tera' vatlh DISpoH cha'maH loS bong
QongmeH qItI'nga Duj tI'ang ghompu' DIvI' 'ejDo' 'enterpray'.}

Klingon Battlecruiser, K'Tinga-Class

Similar in configuration to the first Klingon vessels encountered, the
K'Tinga-Class remained in use for most of the 23rd century.  A sleeper ship
of this class, the T'Ong, was encountered in the 24th century th the U.S.S.
Enterprise.

S33
{So'wI'

Hoch tlhIngan DujDaq So'wI' jomlu'.  puvlaHbogh Duj ngabmoHlaw' So'wI'.  boq
lucherDI' tlhIngan wo' romuluS Hov wo' je So'wI' cham Soqpu' tlhIngan wo'
chaq tampu'.  chaq romuluSnganpu'vaD pIvghor cham lunobpu' tlhInganpu'.  HoS
law'qu' natlhmo' So'wI' QaptaHvIS So'wI' QaplaHbe' nuHmey.  ngongmeH wa'
DujDaq nuHmey nISbe'bogh So'wI' jomlu'pu'.  HovpoH Hut vagh cha' wa' vI' jav
Dujvam 'aghlu'pu' 'ach Qaw'lu'pu'.}
Cloaking Device

All Klingon vessels are equipped with a cloaking device, allowing the ship
to fly in a state of practical invisibility.  Cloaking technology was gained
through an alliance with the Romulan Star Empire, possibly in exchange for
Warp Drive technology.  Due to the tremendous energy drain of a cloaking
device, weapons cannot be discharged while the cloak is in operation.

[On stardate 9521.6 this ship was demonstrated but it was destroyed.]

> Thanks.
> weQqul
> HovpoH 701007.9

--Holtej
HovpoH 4015.9

(You do seem to be having some trouble with time!)

Back to archive top level