tlhIngan-Hol Archive: Wed Oct 29 03:22:37 2003

Re: Tao Te Ching Chp. 81

Agnieszka Solska ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

ghItlh Lawrence:

>>pagh vI' yajchu'wI'.
>>latlhpu'vaD vangqu' 'ej law'taH vay' ghajbogh.
>>latlhpu'vaD nobqu' 'ej law'taH vay' Hevbogh.
>
>This is doubtless a problem on my end, and not on yours, but the phrase
>{law'taH vay' X-bogh} looks mangled to me. I keep wanting to cast it as
>{vay' law'taH X-bogh}.

In {law'taH vay' ghajbogh} the subject is {vay' ghajbogh}, i.e. "something
which he has". The clause says that something which he has law'taH, i.e.
continues to be numerous. The clause might be rephrased as {law'taHbogh vay'
ghaj}, i.e. he has something that continues to be numerous. As for
{vay' law'taH ghajbogh}, hmmm ... it doesn't seem right.

'ISqu'