tlhIngan-Hol Archive: Sun May 25 20:39:14 2003

Re: DIp Dabogh <<-bogh>> mu'

jIjatlhtaHvIS:

> > mu'tlheghvam lulo'be'lu' 'e' vIHar; 'ach

jang SuStel:

> > <<canon source>>vo' wIghajlaw'.
>
>Hmm.  This seems too closely modeled on possibly idiomatic English.  "canon
>source"-Daq tu'lu'.

qatlho'. QaQbe'law'"We have it from <something>"; mughbe'lu'chu'.

jatlhtaH SuStel:

>/-meH/ clauses never come at the end.  Unlike relative clauses, /-meH/
>clauses must always come at the beginning.
>
> > vaj "nominalised" wotHey wIghajlaw' 'ej mojaqmey <<-wI'>>
> > <<-ghach>> Hutlh. Hat 'e' vIHarpu';
>
>Remember not to put a Type 7 suffix on the second verb of a
>sentence-as-object construction.

HIvqa' veqlargh! vIrInqa'moHpu'! :S <<Hat 'e' vIHar>> vIjatlh'a'?

taH SuStel SoQ:

>Nice rendering of this.  Good to see you're not sticking slavishly to the
>original English.

qatlho'qu'. tlhIngan Hol yabwIj vIlo'laHtaHvIS, DIvI' Hol yabwIj vIlo'Qo'.
:)

>SuStel
>Stardate 3390.9

SuStel, qavan. 'ej Savan.

QeS lagh

ninemsn Extra Storage is now available. 30MB of storage on ninemsn Groups -
great for sharing photos and documents. Go to
http://join.msn.com/?page=dept/home&pgmarket=en-au

Back to archive top level