tlhIngan-Hol Archive: Thu Oct 17 13:35:48 2002

RE: Tao Te Ching Chp. 54

ja' DloraH:

>>vay' cherlu'chu'pu'bogh cherHa'moHlaH pagh.
>
>The first cher is used transitively, the second is used intrans.

Hmm, you're right. I see the problem. {cher} seems to need an object.

mu'tlheghwIj vIpojqa':

    vay' cherlu'chu'pu'bogh = something that has been
                              perfectly set up/established
    cherHa'moHlaH pagh = Nobody can cause it to "unestablish "

bIlughbej. QapHa'law' mu'tlheghvam. DoS poQlaw' wot {cher} je.
Qap, mu'tlheghvam 'e' vItul:

       vay' cherlu'chu'pu'bogh cherHa'laH pagh
       [What is firmly set up cannot be unsettled]

    vay' cherlu'chu'pu'bogh = as above
    cherHa'laH pagh = Nobody can "unestablish" it

qeS DloraH:

>>[E]: {mIwvammo' vISov}: I'm not happy with this line but the Chinese
>>version does contain an enigmatic phrase meaning "Because of this"

>How about the very vague  'oHvammo' ?

Qaplaw'! qatlho'.

'ISqu'