tlhIngan-Hol Archive: Tue Aug 27 15:47:04 2002

Re: grammer question

> We DO have examples of /-Daq/ nouns modifying /-bogh/ verbs and not
> the main sentence.
>
> Let's see . . . here's one from SkyBox 99:
>
> . . . 'u' SepmeyDaq Sovbe'lu'bogh lenglu'meH He ghoSlu'bogh retlhDaq
> 'oHtaH.
>
> 'u' SepmeyDaq Sovbe'lu'bogh
> in unknown regions of the universe
>
> This is clearly a /-Daq/ noun phrase modifying a /-bogh/ phrase.  There
> is no mention of such a thing in TKD, but it obviously works.

jIQoch.
The -Daq isn't modifying the -bogh.
The -bogh is modifying /'u' Sepmey/ without the -Daq.
The -Daq is used by the verb /leng/.

'u' Sepmey
"regions of the universe"

'u' SepmeyDaq lenglu'meH
"for the purpose of one traveling in the regions of the universe"

'u' Sepmey Sovbe'lu'bogh
"regions of the universe which are unknown"

The object of the -bogh is the locative of another verb; or we can think of it
as this whole phrase becomes the locative.

['u' Sepmey Sovbe'lu'bogh ]-Daq lenglu'meH
But the -Daq has to be attached somewhere, and /Sov/ is not an adjective, so he
put it on the noun.

'u' SepmeyDaq Sovbe'lu'bogh lenglu'meH ...

> From S7 we have
>
> DujvamDaq tlhIngan nuH tu'lu'bogh pov law' Hoch pov puS 'ej DujvamDaq
> 'op SuvwI' tu'lu'bogh po' law' tlhIngan yo' SuvwI' law' po' puS.
>
> Here we have two of these constructions: /DujvamDaq tlhIngan nuH
> tu'lu'bogh/ "Klingon weapons which are found on this ship" and
> /DujvamDaq 'op SuvwI' tu'lu'bogh/ "some warriors which are found
> on this ship."

This one I do agree with.  It's a -Daq modifying a -bogh.  (in a law'/puS).

DloraH

Back to archive top level