tlhIngan-Hol Archive: Thu Nov 01 19:53:53 2001

RE: HolQeDlIj DaHevbe'chugh...

"A month ago, I sent many HolQeDs to an aid who lives in in Europe."
                                                      ^^^^^

*yurop* Dab jupma'.

> HolQeDmeyvam vIngeHDI' EuropeDaq Dabbogh tlhIngan nugh ngeHqa' boQwI'wI'.
> 'e'mo' Huch pol tlhIngan Hol yejHaD.

Note that {'e'} has exactly one grammatical function: It acts as a direct
object. If it has {-mo'} on it, it can't be a direct object, now, can it?

> Do'Ha' vIngeHDI' not paw HolQeDmey. qatlh? vISovbe'.

Qobba' "Post Office" net Sov.

> wa'leS HolQeDmey chu' vIngeHqa'.

Do'Ha'. Huch polHa'law' tlhIngan Hol yejHaD.

> vaj, "Europe"Daq bIDabchugh 'ej HolQeDlIj DaHevbe'chugh, yItuv. tugh paw.

vaj "Europe" DaDabchugh...

> Hagh qoHpu' neH HeghtaHvIS SuvwI'pu'.
>
> 'angghal

batlh malja' DaHuqtaH.

charghwI'

> <<rough translation>>
>
> One month ago I sent many copies of HolQeD to an assistant who lives in
> Europe. When I send these issues my assistant resends them to the Klingon
> community in Europe. Because of this the KLI saves money.
>
> Unfortunately, when I sent them the issues did not arrive. I
> don't know why.
>
> Tomorrow I will resend new journals.
>
> Thus, if you live in Europe and you haven't received your journal, be
> patient. It will arrive soon.
>
> Lawrence

Back to archive top level