tlhIngan-Hol Archive: Tue May 01 11:09:22 2001

Re: Klingon WOTD: toQDuj (n)

: Klingon word:   toQDuj
: Part of Speech: noun
: Definition:     Bird of Prey

(type of ship)

As used in canon:

  qIvo'rIt toQDuj 'oH tlhIngan wo' Duj pagh'e'
  The Imperial Klingon Vessel Pagh is a K'Vort-class Bird-of-Prey. S7

  tlhIngan toQDujHom 'oH.
  It's a Klingon Bird of Prey ornament. (Hallmark)

  toQDujna' rurchu'!
  It [BoP ornament] looks so REAL! (Hallmark)

  tlhIngan toQDuj Duj De' potlh
  Klingon Bird of Prey General Specifications KBoP

  tlhIngan toQDuj 'ay'mey tetlh
  Klingon Bird of Prey technical callouts KBoP

  tlhIngan juHqo'Daq tlhIng yoSDaq 'oH toQDuj chenmoHlu'meH Daq wa'DIch'e'
  1st Construction Site: The Kling District, Klingon Home World. KBoP

  HIvtaHvIS toQDuj cha'vatlh wejmaH Soch vI' vagh chorgh 'uj 'ab 'oH
  Attack Formation Height: 82.75 M.  KBoP

  qughtaHvIS toQDuj HutmaH vI' jav wa' 'uj 'ab 'oH
  Cruise Formation Height: 31.56 M.  KBoP

  SaqtaHvIS toQDuj wa'vatlh loS vI' jav chorgh 'uj 'ab 'oH
  Landing Formation Height: 36.46 M. KBoP

"When I met Okrand at BabelCon in April, we 'purchased' him at the slave
auction. His 'official' duty was to clarify one word: {toQDuj} 'bird of prey
(type of ship)'. According to Marc, a {toQ} is an avian predator on the
Homeworld whose closest Terran analog would be a bird of prey. When I told him
I had theorized that {toQ} might mean scout (since that's what a BoP is) he
said no, it's definitely an animal from Qo'noS." (Bill Willmerdinger at
BabelCon 2, 4/97)

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons