tlhIngan-Hol Archive: Sun Mar 25 17:49:22 2001

RE: Qov jabbI'ID

I figure you'd like to have your usage of {Sum} corrected here. It is always
intransitive. Nothing is ever the direct object of {Sum}. Okrand has spoken
very specifically to this in an interview I had with him for HolQeD.
Instead, you should say {vulqanganDaq Sum luneHbej be'pu' 'ej luHoH luneH
loDnalpu'chaj.}

I'll also suggest that this vulqangan is definitely having fantasies.
Klingon women have taste in men this particular vulqangnan seems to
misunderstand.

> HIja'.

qatlh bIjatlh <<HIja'.>>? Dughel 'Iv?

> vulqanganvam vISov. jupwI' ghaH.

vulqanganna' ghaHbe'ba' pagh tlhInganpu' chaHbe'ba'. vulqangan neHbogh
tlhIngan be''e' vIneHbe' jIH.

> rurchuq pongmeymaj 'ach pIm."Smaal" 'oH vulqangan pong. DaH pongwIj
> Saja'. "SI'mal" 'oH pongwIj. pongmeyvammo' mISchoH jatlhwI'pu' law'.

mumISbe'bej pongmeyvam. pImchu'. nov wa'. motlh latlh.

SarrIS

Back to archive top level