tlhIngan-Hol Archive: Wed Mar 21 22:15:57 2001

Re: KLIC: <telescope>wIj chu'

ja' ghunchu'wI':

>baQa'.  jIghel vIneH 'ach yapbe'chu' mu'tay'.
>qechwIj vIDelmeH mu'mey 'Iq vIlo'nIS.

vISov.  'op mu'mey potlh DIHutlhba'  chaq mu'tay Sovma' ghurnISqa' matlh.
"I know.  We obviously lack some important words.  Perhaps Maltz needs to
increase our knowledge of vocabulary again." (lens, mirror, reflect, ...)

>"telescope"-lIj Segh vISov vIneH.

<Meade 114mm Reflector> 'oH.

>'elDI' 'otlhmey, QorwaghHeyDaq SID'a'?

ghobe'.  <refractor> 'oHbe'.
"No, it is not a refractor."

>bochqu'bogh baS Hab lumup'a' ghIq pImchu'bogh lurgh lughoSchoH'a'?

HIja'.

>machqu'mo' jan, QorwaghHey neH lo' 'e' vIloy.

narghchoHmoHlaw' <lens>.
"The primary mirror collects photons.  The secondary mirror aims them at the
lens.  The lens makes distant objects seem to appear."  (I couldn't think of a
way to get across the idea of 'magnify', or 'view', or anything similar.)

- tuv'el

Back to archive top level