tlhIngan-Hol Archive: Wed Aug 22 10:23:26 2001

Re: Arrogance?

>Is there a word in tlhIngan Hol that denotes and connotes the same
>as "arrogant?"  *TKD*Daq 'oH vItu'laHta'be'.  I don't mean bravado or
>pride, but more of an unwarranted self-confidence that others find
>silly.

vISovchu'be' je. latlh DawIvlaHbe' -- mu'ghom paqDaq Hoch mu' Datu'nISlI',
"arrogance" qech QummeH vay' DanejtaHvIS. nI' mIwvam 'a Qapqu'. vaj bong
latlh mu'mey law' Daghojbej je. "arrogance" mughchu'bogh tlhIngan vay' mu'
DaSamta'be', 'ach 'oH cholbogh latlh qech'e' Dalo', ghaytan 'e' chaw'
bIvalmeH 'eb. law'be'mo' tlhIngan Hol mu'mey (Hoch Hol luqellu'DI'), Hochna'
tlhIngan mu' DaSovlaH pagh DanejlaH.

qawHaqDu' DubmeH Qapbej tlhIngan Hol mu'ghompaq naQ laDmeH mIw'e'. ghIq nIv
laDta'wI' Sov. jaS ghojlu'meH chaw'be''a' poH? jISaHbe'. yIwIvchu' SoH neH.
qechvetlh Qumbogh mu''e' vISIv je jIH, 'ach 'eblIj vIgho'Qo'.

toH, DuH je ghu' pIm -- not "arrogance" luQumqang tlhIngan. jaS qech DalIS.
va, qen vIttlheghHey muja' valwI', "bangpu' rur mughtaHghach -- pIjHa'
matlh, loQ 'IHchugh je. vIQochbe' je, 'ach ghaHvaD jIjang, vIja', "'a qatlh
bangHeyvetlh muSHa'nISlu'"? Holmey choHlu'DI', qechmey choHbe'nISlu'.
qechvaD matlhmeH qeqnIS Hol vaj QaQ. toH, qeqqu'nIS, Hoch nuHmeyDaj
choHnISmo' je. 'e' vIHar.

Andrew H. Strader
  "It's time to end quote hiatus, but how?" --me
  http://www.cis.ohio-state.edu/~strader

Back to archive top level