tlhIngan-Hol Archive: Fri Apr 27 04:37:50 2001

RE: qep'a' chorghDIch jeSrupwI'pu'

At 19:53 24.04.01 -0500, you wrote:
>ja'lu':
>>muSIvmoH latlh. *Belgium*Daq cha' Hol jatlh nganpu'. cha' nugh pImqu' 'oS
>>Holmeyvam. Sepvam wav Hol. Hol qep'a'vaD qatlh Daqvam wIwIv?
>
>napqu' meq.  pa' qep'a' chermeH Sap vay'.  wIv lajqang DevwI'ma'.

QInvam qonwI' vISovbe'. *Europe* DaSov'a'? Hoch *USA*Daq wa' Hol jatlhlu'.
*Europa*Daq cha'maH Holmey lujatlh. Hoch Sep ghaj HolDaj.

"I don't know who wrote the message, so I don't know if you know Europe.
It's much different from the USA. In the States, there is only one language
spoken. In Europe, it's more than twenty languages. Every country has a
different language. Switzerland even has four languages."

wa'vatlh wejmaH ben *Belgium* chenlu'. *french* Sepvo', *german* Sepvo',
*dutch* Sepvo' je 'ay'Hom tlhap. vaj wa' Sep chu'Daq wej Holmey jatlhlu'.
'evDaq *dutch* Hol lujatlh, tIngDaq *french* Hol lujatlh 'ej chanDaq loQ
*german* Hol jatlh.

"More than 130 years ago, Belgium was forged. They just took pieces of
France, the Netherlands and Germany to make a new country, where they speak
three languages. 60 percent speak dutch (flemish) in the north, 40 percent
speak french (wallon) in the south and very few people speak german in the
east."

Hol luwavbe' Hoch ghotpu'. rut Holmey DuDlu'. *Brusel*Daq (vengDaq qaSbogh
qep'a') cha' Holmey lo' He permey. vaj cha' Holmey ghoj ('ej jatlhlaH)
*belgium* nganpu' law'.

"Languages are not divided everywhere. Usually it's even mixed. In Brussels
(Where the qep'a' takes place) two languages are spoken. The streetnames
for instance are written in two languages always. Therefore many Belgians
learn (and speak) two languages."

latlh wIvmeH meq:
*europe* boq botlhDaq *brussel* tu'lu'. 'ej *europe* veng wa'DIch 'oH.
luSov Hoch.

"Another reason for the choice:
Brussels in in the center of the European Union, and it's the capital of
the EU. It's easily reached and everyone knows it."

Qapla'
  Lieven L. Litaer
aka
  Quvar valer.

*         Wollt ihr Marc Okrand treffen?         *
*     Den Erfinder der Klingonischen Sprache!    *
*          Ich grüsse ihn im Sommer.  :-)        *
* INFO: http://www.levinius.de/deutsch/qepa.html *