tlhIngan-Hol Archive: Fri Nov 24 18:13:11 2000

tlhIngan Hol ghojqang jupwI'

tlhIngan Hol ghojqang maqochwI'. vIghojmoH neHchu' 'a tlhIngan Hol jatlhwI' po'qu' jIHbe'.
pab vIyajlaw' 'a mu'mey law' vISovbe'. ghaHvaD nuq vIchup 'e' boqeS? qaStaHvIS poH
nI'qu' jabbI'IDghomvam vItu' 'ej jabbI'IDghomvammo' Dochmey law''e' lungaSbe'bogh
tlhIngan Hol mu'ghom vIghoj. vIghojmoHmeH tlhIngan Hol mu'ghom, pojwI', latlh De'
vISamta'bogh je vIlo'. jabbI'IDghomvam muv 'e' vIchuplaH'a'? tlhoy paS 'e' boHar'a'?
noH mu'mey, Ha'DIbaHmey pongmey, Sormey pongmey, motlhbe'bogh latlh mu'mey
je lungaS mu'tay' vISovchu'be'bogh, 'ach wej 'utlaw' mu'meyvam. vuDraj vIpIH.

A friend of mine is willing to learn Klingon. He wants me to teach him, but I'm not so
skilled in Klingon. I understand the grammar in general but there are many words that
I don't know. What do you advise to recommend for him? During a long time I've been
observing this list and I've learnt lots of things not in the Klingon Dictionary due to this
list. I'll use the Klingon Dictionary, pojwI' and other documents I've obtained to teach
him. Can I recommend that he joins this list? Or do you think it's too early? Among
the words I don't master are war-related words, names of animals and plants, and other
unusual words, but I don't think these are needed yet. Opinions expected.

====

Clayton Rodrigo Cardoso

E-mail: [email protected]
HomePage: http://members.tripod.com/clayton.rodrigo