tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 23 17:08:49 2000

RE: KLBC / blue goo from Hell

jatlh pIl'o':

> Hew  chenmoHwI'  jIH  'ach  taghwI'  neH  jIH.

maj. Sarbej Qu'meylIj!

> nagh  let  vIpe'be'.  not  letchoHbogh  naghqoq  vIlo'.

not letchoHchugh, chay' ru'Ha'laH HewmeylIj? yIQIj.

> DeghHommey  vIchenmoHmeH  naghqoq  tun  vIraQ.

maj.

> ghIq  chenwI'  chenmoHmeH  beH  DochHommeyvam.

nuqjatlh? jImISchu'. nuq 'oS <beH>?

> Qatlhqu'  'abchu'meH  mIw.

'abchu'meH mIw? chaq wot pIm Dalo' 'e' DaHech.

> pupnISchu'  <silicone : catalyst ratio>
> 'ach  pIj  chenwI'wIj  vIchenmoHHa'.

<-Ha'> always goes right after the verb. Also, I think something like <Hew
Hap> might be better than <chenwI'>, although I can't say for sure.

> jIqeqnIs 'ach waghqu'  <*RTV>    Qu'vatlh!

Do'Ha'.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ