tlhIngan-Hol Archive: Sun Mar 19 09:59:01 2000

Re: Patrick quv jaj

In a message dated 3/17/2000 5:41:50 PM Central Standard Time,
[email protected] writes:

<< > DaHjaj Patrick quvmo' maloptaH.
 >   valmo' ghaH 'ej po'qu'mo'
 > Hoch 'ayerlen gharghmey Haw'moHta'.
 >   nuvvam chavDaj je DIHo'.
 >
 > malopchu' 'ach tlhoy matlhutlhbe'jaj.
 >   mayepbe'chugh tlhoy machech.
 > Patrick quv wIlIj wIneHbe'.  gharghmey
 >   DIleghqa'be' 'e' wIHech.
 >
 > -- ghunchu'wI' >>

vImugh 'e' vInID;

<< > DaHjaj Patrick quvmo' maloptaH.
We are celebrating today due to St. Patrick

 >   valmo' ghaH 'ej po'qu'mo'
Because he is intelligent and because he was expert

 > Hoch 'ayerlen gharghmey Haw'moHta'.
He caused all the worms of Ireland to flee

 >   nuvvam chavDaj je DIHo'.
We admire this person and his accomplishment

 > malopchu' 'ach tlhoy matlhutlhbe'jaj.
We celebrate clearly but may we not drink excessively

 >   mayepbe'chugh tlhoy machech.
If we are not careful, we will be too intoxicated

 > Patrick quv wIlIj wIneHbe'.  gharghmey
We do not want to forget St. Patrick.

>   DIleghqa'be' 'e' wIHech.
We intend that we do not see the worms again.

qonta' ghunchu'wI'

vImughta'mo' chay' bIQub?

SarDan

Back to archive top level