tlhIngan-Hol Archive: Fri Jan 21 09:24:08 2000

KLBC: lutvam vIqon 'e' vInID 'e' mupIlmoH Say'IluD.

KLBC: lutvam vIqon 'e' vInID 'e' mupIlmoH Say'IluD.

I thought I'd go ahead and give this a try.  What I'm trying to
translate is at the end, just in case.  I'm doing this from memory, and
I'm still very unsure of my Klingon, but if I don't try (and fail) I
won't learn...

taghlu' Qu' 'e' Qatlhqu'.  DIS wa'netlh wa'vatlh HutmaH wa' 'oH
DaHjaj'e' vaj 'e' yISov.  Sovlu'bogh 'u' che' <SaDam> loS <pa'DISa'>
voDleH.  vavwI' ghaH.

qaStaHvISDI' bovvam 'u'Daq tlhIl <mela'nIj> lo'laH law' Hoch lo'laH puS.

yIn nI'choHmoH tlhIlvam.

yab SachmoH tlhIlvam.

qaStaHvISDI' loSSaD DISmey logh'e' leng DIvI' chIjwI' choHchoHmoHpu'
tlhIl SIp Doq.  SIpvam lo'mo' logh SIHmoHlaH chIjwI'vam.  qoj vIHbe'DI'
Hoch 'u' 'ay'mey ghoSlaH.

toH qaja' 'e' vIlIj.

'u' naQDaq wa' yuQDaq neH tu'lu' tlhIjvam.  chIm yuQ HochHom.  QaDqu'
yuQ 'ej pa' tu'lu' Debmey tInqu'.  Deb naghmeyDaq <vIre'men> ponglu'bogh
nugh So''egh.  qaStaHvISDI' poH nI' ghoS loD 'e' Har nugh.  tlhab Qav
Qapchu'meH tagha' Devbogh toDwI' Har.

<'ara'qIS> 'oH yuQ'e'.  <Dun> 'oH je 'e' Sov'lu'.

Here's what I meant:

taghlu' Qu' 'e' Qatlhqu'.  "A beginning is a very delicate time."

DIS wa'netlh wa'vatlh HutmaH wa' 'oH DaHjaj'e' vaj 'e' yISov.  "Know
then, that it is the year 10,191."

Sovlu'bogh 'u' che' <SaDam> loS <pa'DISa'> voDleH.  vavwI' ghaH.  "The
known universe is ruled by the Padishah Emperor, Shaddam the Fourth, my
father."

qaStaHvISDI' bovvam 'u'Daq tlhIl <mela'nIj> lo'laH law' Hoch lo'laH
puS.  "In this time, the most precious substance in the universe is the
spice, melange."

yIn nI'choHmoH tlhIlvam.  "The spice extends life."

yab SachmoH tlhIlvam.  "The spice expands conciousness."

qaStaHvISDI' loSSaD DISmey logh'e' leng DIvI' chIjwI' choHchoHmoHpu'
tlhIl SIp Doq.  SIpvam lo'mo' logh SIHmoHlaH chIjwI'vam.  "The Spacing
Guild and it's navigators, who the spice has mutated over 4,000 years,
use the orange spice gas, which gives them the ability to fold space."

qoj vIHbe'DI' Hoch 'u' 'ay'mey ghoSlaH.  "That is, travel to any part of
the universe, without moving."

toH qaja' 'e' vIlIj.  "Oh yes, I forgot to tell you."

'u' naQDaq wa' yuQDaq neH tu'lu' tlhIjvam.  "The spice exists on only
one planet in the entire universe."

chIm yuQ HochHom.  QaDqu' yuQ 'ej pa' tu'lu' Debmey tInqu'.  "A
desolate, dry planet with vast deserts."

Deb naghmeyDaq <vIre'men> ponglu'bogh nugh So''egh.  qaStaHvISDI' poH
nI' ghoS loD 'e' Har nugh.  tlhab Qav Qapchu'meH tagha' Devbogh toDwI'
Har.  "Hidden away within the rocks of these deserts are a people known
as the Fremen, who have long held a prophecy, that a man would come, a
messiah, who would lead them to true freedom."

<'ara'qIS> 'oH yuQ'e'.  <Dun> 'oH je 'e' Sov'lu'.  "The planet is
Arrakis, also known as Dune."

- tuv'el

Back to archive top level