tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 30 17:04:20 1999

RE: Quch tlho'jaj!

ja' Tomas Oeste:

> > Quch tlho'jaj! (Would this be the best translation for 'Happy
> > Thanksgiving Day')?  I won't drink any HIq at all since I
> > have to work on Thanksgiving!  :-(

jang qa'ral:
> taghwI' qaDHom rurmo' QInlIj vIparHa'. mu'tlhegh *tlho'lu'meH
> jaj tItIv!* vIchup. nuq Qub latlhpu'?

maj. When <-meH> clauses like this are used with nouns, the <-lu'> is
usually not included. Someone (ter'eS, I think) wrote an article for HolQeD
analyzing this sort of thing about a year ago. <tlho'meH jaj> would
therefore work just as well.

> DaHjaj jIvum je jIH 'ach reH tlhutlhmeH poH tu'lu'.
>
> P.S.  Qapchugh qechwIj, vaj tlho'lu'meH jaj tIvjaj Hoch!

vItIvbej jIH.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ