tlhIngan-Hol Archive: Fri Nov 19 21:36:13 1999

Klingon Poetry for College

qen "Illiteracy" yejHaDghomwIj QonoS vIqonnIS, 'ej tlhIngan Hol vIlo'ta'.  QaQ'a'?

T'Lod

In Klingon:

ghojwI’pu’lI’ tISaH

qonta' *tu'loD *roy' puqloD

ghojwI’pu’lI’ tISaH.
yIghojmoHchu’ tIghmeychaj mojnISmo’ tIghmaj
tugh qa’meHpu’ma’ moj chaH.

ghojwI’pu’lI’ tISaH
chaH poQ pIq law’’e’
taHmeH quv’e’ tIghmaj SovnIS
batlh yInmeH mIw DI’aghnIS
mataHmeH maH’e’ tIghmaj SovnIS chaH’e’

ghojwI’pu’lI’ tISaH
laDmeH ‘ej qonmeH mIw yI’agh
ghojwI’ nIvqu’ qonwI’ nIvqu’ joq moj chaH’e’
batlh yInmeH mIw yI’agh
DevwI’ nIvqu’ moj chaH’e’
QubmeH ‘ej ghojmeH mIw yI’agh
puqpu’chaj ghojmoHmeH mIw yI’agh je

ghojwI’pu’lI’ tISaH
wIchenmoHbogh qo’Daq QapnISchu’
mataHmeH maSachnIS
tIghmaj puqpu’ DIghojnISmoH
mataHmeH no’chaj tIghmey lughojnISmoH puqpu’ma’

tIghpu’maj ghojmoHbe’chugh maHeghbej
mavon’eghlu’pu’be’ neH, ‘ach Hoch qorDu’ma’ je DIlon
puqpu’lI’vaD nugh tIghmey DaghojmoHbe’chugh, bIvonlu’pu’

ghojwI’pu’lI’ tISaH.

Now, in English:
Care about your students

by James Johnson

Care about your students.
Teach them well because our ways must become theirs.
They will replace us soon.

Care about your students
The future depends on them
If honor is to survive, they must know our ways.
We must show them how to live.
If we are to survive, they must know our ways.

Care about your students
Show them how to read and write
That they might be great scholars or poets
Show them how to be honorable
That they might be great leaders
Show them how to think and learn
That they might also show their children as well

Care about your students
They must be able to function in the world we created
In order to survive we must expand
Our ways must be passed on to our children
In order to continue, our children must learn the ways of their ancestors.

If they fail to learn our ways, we will die.
We will have failed not only ourselves, but all our families
Those who do not teach their children the ways of our society have already failed.

Care about your students.

QaQ'a'?

Back to archive top level